Overgevoelig voor suiker?

Ello~

Ik zit nu al een tijdje met iets, waarvoor ik neit echt naar de dokter oid durf, omdat ik bang ben dat die me toch niet serieus neemt…

Ik heb al best een poos dat ik erg overgevoelig ben voor shampoo’s. Mijn hoofdhuid gaat dan erg jeuken en prikken, en mijn lijf ook. Ik gebruik nu Dermolin antiroos shampoo, die prima werkt en waardoor ik geen jeuk meer krijg.

Ook loop ik bij de dermatoloog voor acne, waarvoor ik 5 keer nar de huisarts ben geweest voordat hij me uiteindelijk doorstuurde.
Ook zei hij dat het seboroïsch eczeem was, wat het niet is, het zijn gewoon erg veel mee-eters.

Wel komt dat in vlagen, anderhalve week gaat het prima, mijn huid is helemaal egaal, en meestal in het weekend komen de mee-eters op mijn voorhoofd weer opzetten.

Nu mijn vraag, ik merk dat dit een soort opgewekt wordt door suiker(denk ik dan) ik krijg na het eten van bv dropjes(nu dus) jeuk op mijn buik, achter op mijn hoofd en bij mijn slapen/onder mijn armen/knieën.
Altijd dezelfde plekken.

Ik denk dus, dat de jeuk en deels de puistjes de oorzaak zijn van suikers.
Heeft iemand hier ervaring mee, met overgevoelig zijn voor suiker en hoe zou ik dit aan de HA uit kunnen leggen zonder dat hij me afwimpelt?

wew, wat een verhaal~

Ik heb wel dat van gevoelig zijn voor shampoo. De Head&Shoulders Instant Relief werkt daarvoor bij mij ook, beter dan de Dermolin. De Dermolin is echt tegen roos, dus probeer die Head&Shoulders eens.

Verder weet ik weinig over je symptomen van jeuk en eczeem. Even googlen?

Ik weet dat mensen met eczeem inderdaad gevoelig kunnen zijn voor koemelk(-producten), maar ook suiker. Dit heb ik ook! Dus de kans is er dat jij daar ook gevoelig voor bent. Dokter zal waarschijnlijk alleen zeggen dat je op je voeding moet letten en je zalf/creme voor eczeem moet blijven gebruiken. Een afspraak maken lijkt mij een beetje overbodig, hij kan hier namelijk niets aan doen. Wanneer het heel ernstig is dan zou hij een allergiepil kunnen uitschrijven, maar daarnaast moet je toch nog op je voeding letten.

Misschien kun je een doorverwijzing vragen naar een allergoloog? Die kan dan uitzoeken waar je precies voor allergisch bent en je dan doorverwijzen naar bv de dietist.

Ik ben zelf ook overgevoelig voor suiker. Ik krijg er eczeem van.
Mijn huisarts gaat het ook nooit geloven en gaat toch alleen maar hormoonzalfjes uitschrijven (waar het in mijn geval alleen maar erger van word). Ik ben afgelopen zomer met mijn moeder naar een iemand geweest die iets doet met Bioresonantie. Omdat ik in die tijd zoveel last had van eczeem. Daaruit kwam dat ik overgevoelig ben voor suiker en dat dat de oorzaak is van mijn eczeem. Misschien dat zo iemand je ook kan helpen, daarvoor hoef je geen doorverwijzing te hebben geloof ik. Maar het zit niet in je verzekering als ik het goed heb (in iedergeval niet in de basis).
Maar je kan ook zelf een tijdje geen suiker eten en kijken wat de ‘gevolgen’ zijn.