overgeven ochtend na alcoholgebruik

Hallo,

Ik heb al enkele jaren een problem als ik alcohol drink. de dag erna voel ik me namelijk rotslecht en moet ik overgeven. soms is dit 1 keer/dag maar andere keren kan het oplopen tot meer dan 10 keer/dag.
Ik heb al verschillende dingen geprobeert zoals Aquarius drinken, water tussendoor… maar niets lijkt het volledig te verhelpen.

Gisteren, na een etentje bij een vriendin, dronk ik 2 goed gevulde glazen wijn. Ik voelde me compleet normaal de avond zelf. Maar de ochtend erna was ik al wat misselijk. Doorheen de dag werd het misselijke gevoel erger. Uiteindelijk is mijn avond eten er terug uitgekomen… :bored:

Ben ik de enige met dit probleem? Ik weet dat het niet gezond is maar ik maak me echt zorgen dat er iets meer aan de hand is!

Het is gemakkelijk gezegd om te stoppen met drinken, maar het is toch wel jammer, dus zou ik graag een ander alternatief zoeken.

Groetjes, Katrien

Wow, na 2 wijntjes is wel echt snel. Ik moet ook wel eens overgeven, maar dan heb ik ook wel gigantisch veel gedronken. Misschien even langs de dokter gaan?

Gezien de titel wilde ik antwoorden dat dat een kater is, maar aan je verhaal te lezen lijkt me dat niet het geval.

Ben je misschien niet allergisch of zo?

Als ze allergisch is dan zou het er toch al wel eerder uit komen denk ik? Ik zou in elk geval even langs de huisarts gaan want het is niet echt normaal na 2 wijntjes.

Hm, dat is wel gek. Drink je de glazen misschien heel erg snel achter elkaar? Of twee verschillende soorten wijn door elkaar? Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk zelf ook altijd wel sneller last heb van wijn als van andere soorten drank. Heb je het bij alle drank?

Het ene lichaam is het andere niet. Het kan zijn dat jouw lichaam heel snel reageert op alcohol al is het maar een kleine hoeveelheid, maar het kan ook heel goed zijn dat je allergisch bent. De symptomen die jij aangeeft passen hier heel goed bij. Ik zou met dit probleem is naar een dokter stappen al lijkt het voor jou toch onlogisch of nergens voor nodig. Alcohol heeft het lichaam niet nodig, omdat het niks bevat wat gebruikt kan worden in het lichaam. Jouw lichaam moet alleen moeite doen om het af te breken. Ik zou toch is een gesprek met de dokter inplannen zodat je kunt kijken of je daadwerkelijk allergisch bent of jij gewoon slecht tegen alcohol kunt.

Wow wat kut. Ik haat dat echt altijd.

Misschien kan je lichaam alcohol niet goed afbreken en moet je het maar kwijt op deze manier? Want als ik het goed heb moet je kotsen op het moment dat je een overmatige hoeveelheid alcohol in je hebt wat je lichaam niet kan afbreken dus wordt het via deze weg verlaten.

Even huisarts pakken dan maar? Of geen alcohol gebruik meer?

Dit heb ik ook altijd! Enige wat helpt is veeeel water drinken voordat je gaat slapen. Hoe meer je gedronken hebt, hoe meer water :’) Natuurlijk niet overdrijven, maar dat is mijn manier iig. En een beetje eten wilt ook wel eens helpen.

Ik heb het bij vrij veel drankjes; maar vooral bij wijn. Ik maak me nu gewoon wat zorgen omdat het deze keer al na 2 glaasjes was, wat normaal nooit gebeert.
Ik heb ze inderdaad wel vrij snel achter elkaar gedronken.

Super bedankt voor jullie reacties!