overgang?!

Hey meiden, ik begin nu echt een beetje bang te worden. Ik ben nu al bijna drie weken ongesteld wat begon met heel licht hooguit een half cupje water en nu echt een druppel is qua vloeien. Toch wat nieuwsgierig of dit iets is ben ik gaan opzoeken wat dit kan betekenen en toen kwam er de overgang uit… wat dacht ik pff nee vast niet ik ben namelijk 14! Toch begin ik te merken dat ik meer overgang symptomen heb hier op een rijtje:

Soms zweet aanvallen, opvliegers dus, al ben ik dan wel heel gestresst en juist bang voot die zweetaanvallen

opeens heel depressive gedachten en klik ook zo weer weg

en sinds gister last van aften en ontstoken tandvlees, opgezocht of het er iets mee te maken heeft en BAM weer iets wat voor kan komen.

Slappe borsten ook dat merk ik ze zijn heel zacht en de schijven voel ik bijna niet meer

Ik begin nu best wel bang te worden ik ben pas 14 en dan al ontvruchtbaar?!?

Wel moet ik er bij zeggen dat ik ocd heb dus heel snel al kan paniekeren dat ik iets ergs heb maar alsnog…

kan iemand mij helpen?!

X

en ja ik weet er is een menstruatie topic maar die is een beetje dood en ik wil gewoon een antwoord.

Je hebt echt niet de overgang als je 14 bent hoor, haha

Ga naar de dokter als je je zorgen maakt.

Stop met het zoeken naar mogelijke ziektes op Google! :sob::muscle:

Ik snap dat je haar gerust wil stellen maar dat kun je echt niet zeggen. De kans is echt meeeeeeeeega klein ja, maar het is beter voor haar om naar de dokter te gaan om het echt te laten uitsluiten ipv zomaar te zeggen dat het echt niet kan.

Voor de duidelijkheid, ik denk ook niet dat het zo is maar je kunt dat niet zo zeggen.

Je bent nog 14 waardoor je lichaam nog aan het wennen is met je cyclus. Ik denk echt dat de kans klein is dat je in de overgang bent, maar als je echt bang bent ga maar naar de dokter.

Ik ben al 4 jaar ongesteld, zou het dan nog steeds zo zijn?

Ja, dat kan. Helaas… haha
3 weken is best lang inderdaad, ik denk ook niet dat het de overgang is, maar zou toch even naar de dokter gaan voor de zekerheid. Maak je er in ieder geval niet al te veel zorgen om!

ik ken wel degelijk mensen die op erg jonge leeftijd al in de overgang waren… dus lief geruststellend je berichtje, maar ondanks de kans erg klein is weet je dat niet zeker

Gewoon een afspraak maken met de gynaecoloog, die onderzoekt het allemaal even voor de zekerheid en kan je eventueel verder helpen. Het kan allemaal meevallen maar dan weet je het in ieder geval en scheelt dat enorm veel zorgen/stress. Je moet alleen niet via google gaan zoeken wat je kan mankeren, en beter naar de dokter gaan.