Overgang nan 3VWO naar 4Havo

Oke ik heb een enorm probleem… Ik kan dus wel janken…
Ik zit nu in 3 VWO en ga waarschijnlijk niet over, ik sta 3 vieren en het is ontzettend moeilijk om dat nog op te halen, omdat ik heel erg veel moeite heb met die vakken.
Heb van alle vakken nog 1 toets in de toetsweek en daarna al zomervakantie…
Ik ga sowieso naar havo, maar als ik niet overga dan moet ik derde klas overdoen op havo niveau… maar ik zie dit dus ECHT niet zitten…
Hoe kan ik overtuigen dat ik écht mijn best doe volgend jaar in 4 havo?
En hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ga leren? Heb er echt moeite mee om mezelf er toe aan te zetten en het ook werkelijk vol te houden…

volgens mij is dat gewoon onmogelijk, je moet niet voor niks 3 havo overdoen, misschien heeft havo andere stof die je gemist hebt ofzo?

en bij de rest kan ik je niet helpen, dat moet je echt zelf doen, jezelf aanzetten tot leren…
kijk anders is in het leertips topic, succes!

Mijn nicht gaat ook van 3VWO naar 4HAVO, dus het kan wel.

haha meid ik zit ook ongeveer in zo een dilemma xD
ik blijf dus zitten in 4 vwo… en moet volgend jaar kiezen of nog een keer vwo of 4 havo doen… ik heb dus geen idee, maar kga morgen praten met de decaan van de school wat de slimste keuze is…

maar uhm… als je goed wilt leren moet je denk ik de stekker van je pc/internet eruit trekken? xD werkt echt :stuck_out_tongue: en wie moet je dan overtuigen? als je ze echt wilt overtuigen dan moet je dus bewijzen dat je goede cijfers kan halen met je laatste toetsweek :stuck_out_tongue:

nee, dat had je echt al veel eerder aan moeten geven.
nouja dat was bij ons dan zo.
van 3 naar 4vwo kies je bij ons namelijk alleen een stroom.
havo moet dan al meteen profiel kiezen en daarbij horen al een hoop voorbereidende opdrachten etc., dus ik denk dat je daar echt te laat voor bent en het derde jaar over moet doen, havo of vwo.

bij ons kan je wel van 3 vwo naar 4 havo… maar niet van 4 vwo naar 5 havo… dus het kan wel! maar dat verschilt per school…

Ik zit nu in 4havo en ben daar vanuit 3vwo heengegaan, dus met andere stof die ze gemist zou hebben heeft het niks te maken, het is niet onmogelijk.

Probeer het op te halen, ook al lukt het niet, dan zien ze in elk geval dat je gemotiveerd bent en toch je best kunt doen. Misschien mag je dan nog naar 4havo…

Bij ons kán het in ieder geval, maar ik vind het moeilijk om er voor te knokken. Al zie ik wel ontzettend tegen een jaar overdoen op… dhamn soms haat ik mezelf echt op dit soort gebieden.

ik ook, kheb echt geen zin in volgend jaar… >_>

Ik denk dat je toch beter naar 3havo kan

bij mij op school zijn er heel veel die nu naar Havo moeten volgend jaar, ook de vierde. Bij mij hebben ze het er ook over gehad maar ik ga toch vwo doen, vooral omdat ik er zelf heel erg achter sta en mijn mentor gelooft dat ik het wel aankan. Dus, praat met je mentor, en als die er ook niet ingelooft overtuig hem/haar ervan dat je wel gewoon naar het volgende jaar kan. Ik heb ook nog m’n vakkenpakket aan lopen passen, zodat ik er volgend jaar minder moeite mee heb. Misschien ook een tip voor jou?

En met dat leren, je moet tegen jezelf zeggen hoe blij je bent als je een voldoende hebt, en dat vergelijken met hoe blij je bent als je nu wat leuks gaat doen. Dat helpt bij mij altijd.
Succes ermee^^

Ik ben ook van 3VWO naar 4HAVO gegaan, ik stond toen ook zo slecht dat ik niet over kon. Ik mocht wel naar 4HAVO, maar dit wil niet gelijk zeggen dat je het dan stukken makkelijker hebt hoor, ben toen ook blijven zitten in 4HAVO. Dus ik denk als je echt slecht staat het toch beter is om naar 3HAVO te gaan, en je hebt dat jaar dan echt niet weggegooit hoor. Ik was uiteindelijk alleen maar blij dat ik ben blijven zitten.

Bij ons op school mag je (als je op vwo zit) altijd naar havo doorstromen. En dan bedoel k niet blijven zitten in dezelfde klas. Je mag alleen niet van 4 vwo naar 5 havo ofc =P Omdat dat examenjaar is.

Bij ons mag dat wel, van 4VWO naar 5HAVO, hebben een paar jongens die ik ken gedaan.

ik ga zelfs van 4vwo naar 5 havo, ik moet alleen een paar dingen inhalen,