Overgang naar H

Ik heb dit jaar mijn vmbo-T examen gehaald en ik plan om dit jaar havo4 te gaan doen , ik ben ook aangenomen op de havo.
en op de mavo hadden de mensen die havo willen gaan doen , een extra vak + we hadden masterclasses en we hadden extra lessen op nederlands,engels en wiskunde. en we moesten op de examens minstens een 7 gemiddeld staan om naar de havo te kunnen.
uiteindelijk is dat maar 2 van de 40 mensen gelukt , ik en een vriendin dus.
maar ik vraag me af of hier mensen zijn , die ook de stap van VMBO-T naar havo hebben gemaakt. en of jullie misschien nog tips hebben om het te redden op de Havo.
btw ik heb het profiel C&M gekozen en ik heb geen wiskunde omdat ik dat heel moeilijk vond op TL , dus ik dacht dat is niet zo handig om dat dan op de havo te gaan kiezen.
Maar ik ben bang , dat ik misschien over 2 jaar me gedachten verander en dat ik dan een opleiding wil gaan doen waar je wiskunde bij nodig hebt.
Dus ik twijfel heel erg , is wiskunde erg moeilijk op de havo?

Ik denk dat dit heel erg verschilt per persoon. Maar ik vind wiskunde zelf niet moeilijk, en doe vwo, dus aan mij heb je hier niet zoveel.
Oké dit is dus een up.

Je krijgt toch bijles op de VMBO voor wiskunde op de havo

ik heb ook CM en geen wiskunde, ik heb 4 havo net gehad, ben nu over naar 5 havo.
gewoon goed je best blijven doen, dan lukt het wel!

Kan je het niet gewoon kiezen en laten vallen als het te moeilijk is?

ik vond het wel meevallen.

Je hebt kansberekening en het begint heel makkelijk en bouwt wel steeds op steeds lastiger.
Verder iets met tabellen en grafiek dingen

Kijk anders op de site van getal en ruimte en daar kan je ook dingen oefenen. Ik was ook geen held op het vmbo met wiskunde, altijd gewoon 6 of 7ens maar ook wel eens een 5. En heb het op de havo prima gered maar het ene onderwerp is makkelijker dan de andere. Had wel een 7 op mn examen :grinning:

Ik zou wiskunde altijd doen als je nog niet weet wat je later worden wilt schat!

Ik heb de overstap ook gemaakt van vmbo-t naar havo 2 jaar geleden.
Ik had toen ook bijles in wiskunde gehad maar na 2 weken wiskunde heb ik het laten vallen want ik wist dat ik dat echt niet ging halen, en het boeide me ook echt niet. Ik wist toen ook niet wat ik wou gaan doen en ik kon dan ook bepaalde opleidingen helaas niet meer doen maarja.
Ik zou gewoon alles meteen vanaf het begin goed bijhouden dan komt alles goed.

Lotgenootje!

Ik ga dat ook doen. Bij ons is het ook maar 3 van de 60 gelukt ofzo. Ik doe E&M met Biologie en Duits. Ik heb dus wel wiskunde. En ik ben ook maar met een 6je geslaagd dus of het nou zo slim was… ik ga gewoon alles geven, niet geschoten is altijd mis!

Verder heb ik niet echt iets toe te voegen, ik volg dit topic en de tips ook gewoon. (: