overgang 1-2 dagkaart

Morgen ga ik naar de efteling. Retourtje met de trein kost 30 euro. Nu heb ik 2 van die overgang 1-2 dagkaart gekregen. Daar staat op
“Met de overgang 1-2 dagkaart reist u gratis 1e klas, wanneer u over een geldig 2e klas vervoerbewijs beschikt.”
Is het dan de bedoeling dat ik ooknog een kaartje voor 2e klar van 30 euro erbij koop of kan ik gewoon met dat ene kaartje reizen.

Je moet een tweedeklas kaartje kopen, in de eerste klas gaan zitten en dan je 2-1 overgangskaartje laten zien inclusief je kaartje voor de tweede klas.

Je betaald gewoon alles voor de 2e klas maar je zit in de trein gewoon bij de eerste klas persoontjes

het staat er letterlijk

Ja, je moet een kaartje kopen voor de 2e klas (of inchecken) en dan in de 1e klas gaan zitten en dat 2-1 kaartje afstempelen.

Lezen is moeilijk :’)

Een NS dagkaart was misschien ook wel een goed idee, maar dat zal nu wel iets te laat zijn. Misschien dat het iemand anders helpt in de toekomst. Ik kijk altijd eerst op www.goedkoop-treinkaartje.nl of www.treinkaartjes-actie.nl of er een actie beschikbaar is. Deze zijn vaak veel goedkoper dan de dagretourtjes.

Demi moest bijvoorbeeld € 30,- betalen, terwijl een Blokker dagkaart bijvoorbeeld slechts € 14,95 kost.

Ter informatie
Tot 30 augustus zijn er nog goedkope dagkaarten bij de Deen te koop en tot 7 september bij de Blokker (ook via de webshop).

Ja, niet echt nut meer dit, dus slotje.