overgaan met matige pta cijfers?

Hoii, ik zit nu in vwo5, en mijn rapport cijfers zijn voldoende om over te gaan.
Mijn PTA gemiddelden (tellen mee voor eindexamen) zijn alleen minder goed.

Maar één onvoldoende, 5,4, maar verder 2 of drie vakken tussen de 5,5-6,0 en daarnaast een aantal hogere 6en en een enkele 7.
Mijn vraag is dus of deze gemiddelden genoeg zijn om over te gaan, of dat dit niet slim is omdat ik dan vrij hoge cijfers moet halen in 6vwo en bij eindexamen om het te compenseren.
Ik hoop dat iemand dit misschien ook heeft gehad omdat de school me niet echt wil helpen.

iemand?

Hey! Uhm, weet niet of dat bij jou school ook zo is, maar bij ons moet je voor een 5 ook een 7 staan. Dat sta jij in dit geval. Het beste zou zijn, als het nog kan, om die 5,4 nog op te halen naar een 5,5 (of hoger). Meestal is het ook zo, dat als ej met matige cijfers over gaat, dat je het volgende jaar niet haalt. Ik zou idd, zoals je al zei, proberen om in vwo 6 hogere cijfers te halen. Dat geeft jou zekerheid en heeft geeft alvast een goede bodem voor het CE.
Kortom, je gaat over en ik zou proberen om hogere cijfers te halen :slightly_smiling_face:

Heel veel succes!

xxx

dankjewel voor je reactie! Ik zal eens navragen of dat over die 5 en 7 bij ons ook zo is. Het is trouwens niet zo dat ik niet mijn best doe, zelfs best wel heel erg, maar af en toe wil het niet zo lukken helaas.

Goedzo! Je best doen is hartstikke belangrijk op school! Ja idd verstandig om even na te vragen :slightly_smiling_face:. En ja, soms heb je je dag en soms niet. Maar onthoud: probeer altijd je best te doen en dan zal het lukken!

In 6vwo kan je best makkelijk je cijfers ophalen, dus daar zou ik me niet te veel zorgen om maken! Het lijkt me best saai om nog een jaar dezelfde stof te krijgen en misschien dat je hier minder door gemotiveerd raakt en nog steeds slechte cijfers gaat halen (dat zie ik bij vriendinnen).
Het ligt er ook wel aan wat je voor studie wilt doen (als je een lotingsstudie gaat doen, is het wel chill om hogere cijfers te halen).

Ik hoop het, in de 6de krijg je wel een groot deel van je PTA cijfers. En ik wil ook liever niet blijven zitten, en verder ga ik geen lotingsstudie doen dus ik hoef niet met 9ens te slagen:)