overdrijf ik?

ik zou eerst op vakantie gaan met 3 andere vriendinnen, maar het was al snel duidelijk dat 1 vriendin al niet meer mee zou gaan ivm persoonlijke omstandigheden. ik moest er nog even over nadenken of ik met die andere 2 wilde, en ik denk dus dat ik ook niet wil: mn gevoel zegt gewoon dati k het niet moet doen.

nou heb ik een paar maanden geleden wat met een jongen gehad, en heb nog steeds wel een zwak voor hem. hij + zijn vrienden zijn nu collega’s van mij dus ik zie ze sowieso elke week een paar keer. door mij kennen mijn vriendinnen hun nog ook een beetje. ze spreken nu ook gewoon af met mijn ex ezno, wat ik dus eigeniljk al ehlemaal niet leuk vind (en dat weten ze, maar ze doen het wel gewoon…).

nou hebben ze gezegd van: nja als jij niet mee wil, gaan weij met zn 2en + mijn ex en zijn vrienden op vakantie, want het zijn ook vrienden van ons. dit idee vind ik dus helemaaaaal niet leuk en ik heb dit eerlijk gezegd ook liever niet… ik vind het zelf eigenlijk best logisch dat ik dat niet leuk vind, maar misschien overdrijf ik wel?

ze weten dat ik het helemaal niet leuk zou vinden en ze overwegen alsnog om het te doen? overdrijf ik of heb ik hier recht van spreken?

Duidelijk maken dat je absoluut niet met je ex op vakantie wilt en dat je daarom niet mee wilt. Als het echte vriendinnen zijn zouden ze voor jouw kiezen.

Oh ik zie dat de hele vriendengroep dan mee gaat, dan zou ik er niet zo probleem van maken hoor.

Ik weet trouwens niet of het helemaal begrepen heb, want je typt best wel irritant.

ik zeg niet overal nee op. zij hebben altijd gezegd: als jij niet mee gaat, gaan we gewoon met zn 2en, dat kan best. dus ik had ook zoiets van: nou, oke, zij kunnen ook gewoon met zn 2en.

en over dat niet versieren/vrienden zijn: 1 van hun heeft wel een tijdje keihard met hem zitten flirten te hele tijd (hij ging daar ook wel op 1) en ook wel met hem afgesproken.
maarja dan nog, ik zou het gewoon niet leuk vind…

nee wss gaan ze dan met hem + 1/2 vrienden van hem…

maar ik snap het ook niet, 1 van die vriendinnen was serieus helemaal boos omdat een andere vriendin 1 x had gesmst (gewoon van die ‘basisdingen’) met haar ex. maar dan vindt ze het wel normaal dat ze met een ex op vakantie gaat?

:metal:

ja, is ook zo… heb ik ook al gezegd, dat ik het niet leuk zou vinden. en ik was ook niet van plan om ze serieus tegen te gaan houden, maarja.

serieus! dit zou ik echt tegen haar zeggen!

ja en dan zegt ze: ja maar dat was heel anders.
dus ik zei al tegen haar: ja hoe zou jij het vinden als ik met … (haar ex) en zijn vrienden op vakantie zuo gaan?
en dan zegt ze: ja dat zou ik echt niet erg vinden.

maargoed is lekker makkelijk praten want ik zou dat niet eens overwegen, alleen al omdat het haar ex is. ik geloof gewoon echt niet dat ze dat niet erg zou vinden.

Je overdrijft niet hoor.
Ikzelf vind het not done om met de ex van een goede vriend/vriendin af te spreken. En er dan ook nog mee op vakantie gaan? Echt niet!
Ik zou hen gewoon duidelijk maken dat je niet meegaat en als zij graag met jouw ex en zijn vrienden weg willen? Prima, moeten ze doen!
Ze gaan toch niet.

nouja het probleem is dat ik het ze serieus nog wel zie doen. maar ik denk dat ik de volgende keer gewoon tegen hun ga zeggen van: nja je weet precies hoe ik erover denk en wat ik er van vind, maar als dat je niks gaan schelen zeg ik: vooral doen, en ga maar met ze op vakantie.

up?

Ik vind dat je niet overdrijft hoor… ik zou het ook niet leuk vinden!
Maar je kan het ze niet echt verbieden, dus laat ze gewoon lekker hun gang gaan als ze zo nodig willen. =/

Zoals je al zegt: Je gevoel zegt dat je het niet moet doen. Dan zou ik het ook niet doen. Als je al twijfels hebt om te gaan, waarom zou je dan gaan en er ook nog geld aan verspillen, terwijl je er waarschijnlijk niet eens zin in hebt.

Het zijn trouwens, zo te lezen, ook helemaal geen leuke vriendinnen. Als ze jou ex meevragen, terwijl ze kunnen weten dat jij dat niet leuk vind.

meer mensen nog?

Ik zou me ook rot voelen, eigenlijk…Het is een onuitgesproken regel dat als iemand een nare breuk heeft met een jongen, dat die jongen vanaf dat moment de klootzak is die geen woord meer verdient.

Ik snap wel dat je het rot vindt, maar je kunt moeilijk voor hen bepalen: Jullie mogen niet met hun op vakantie, alleen met z’n tweeën of met mij (en andere vriendinnen.)
Ik zou met ze gaan praten dat je dit echt niet wil, en als ze het nog steeds door willen doen zou ik gewoon overwegen of ze wel zulke goede vriendinnen zijn. Als je ze verder wel goede vriendinnen vindt, moet je ze vertrouwen en je erbij neerleggen.
Maar volgens mij zoek je gewoon een beetje bevestiging dat het ‘slechte vriendinnen’ zijn, en heb je voor jezelf allang besloten dat je het niet vindt kunnen.