Overdrijf ik?

Ik heb lang getwijfeld of ik een topic zou aan maken ja of nee, maar ik ben toch wel benieuwd naar jullie mening.

Ik heb nu 10 maanden met mijn vriend, maar hij heeft een enorme liefde voor zijn hobby. (Ik ga er liever verder niet op in ivm herkenning) Nu weet ik dat dus ik accepteer dat ook wel, maar steeds meer van zijn vrije tijd gaat erin zitten en hij ziet mij alleen nog maar in het weekend als we samen slapen. Ik vind het ook erg fijn om gewoon soms samen te zijn en wat leuks te gaan doen. Nu waren we laatst wezen eten ergens maar hij vroeg of ik even kon betalen want hij had nog geen salaris. Later die week had hij aan 250 euro uitgegeven aan zijn hobby…
Vanmorgen ging hij zonder te ontbijten de deur uit want hij zou om 12 uur naar een verkoop adres gaan waar hij weer nieuwe dingen voor zijn auto ging halen. Hij ging nu om 10 uur al weg, zonder dus even gezellig te ontbijten.
Verder heb ik de hele dag niets van hem gehoord en ik zou vanavond bij hem slapen. Omdat hij mijn appje negeerde heb ik hem dus verder ook niets gestuurd. (ik ben altijd degene die het gesprek moet beginnen.)
Om 23.00 appte hij dus of hij me kon komen halen. Dus ik heb gezegd dat ik thuis zou slapen en dat ging hij compleet negeren. Hij opende mijn snapchat wel maar zijn whatsapp liet hij expres dicht.

Oh god, lang verhaal weer…
Maar ik wilde jullie mening even of ik nu echt overdrijf dat ik dus niet bij hem ging slapen of dat ik een probleem maak van iets wat er helemaal niet is?

Je vriend komt wel heul erg ongeinteresseerd over. Zijn er ook wel ups aan julllie relatie? Kan je hierover met hem praten?

Ik vind inderdaad ook dat hij heel ongeïnteresseerd over komt. Daar mag je best iets van zeggen.

De laaatste tijd zijn er heel weinig ups aan de relatie. Ik voel me gewoon een beetje zijn slaap buddy inplaats van zijn vriendin.
Als ik er met hem over praat ik het altijd dat ie me wel snapt of hij zegt ja weet niet waarom ik dat doe/

Ik zou ook niet meer blijven slapen in dit geval, wat heb je er nou aan om om 23.00 uur opgehaald te worden? Dan kun je even bij elkaar zijn en dan gelijk slapen. Vind inderdaad net als iedereen hierboven dat hij wel erg weinig interesse in jou toont. Zou zeker nog eens met hem praten en dan wellicht afspraken maken over dagen dat jullie samen zijn en ook wat leuks gaan doen (en dan ook helemaal niks wat met zijn hobby te maken heeft!). Hij mag wel wat meer moeite doen…

Wat mij vooral opvalt is dat je zegt dat jij vaak moet beginnen met gesprekken op whatsapp, dat wel snapchat openen etc, klinkt voor mij echt alsof jullie alleen nog maar aan het daten zijn. Dat je in een relatie van 10 maanden nog nadenkt over wie er als eerste een berichtje stuurt is voor mij al een teken dat er iets niet helemaal goed zit.
Ik denk dat je jezelf af moet vragen of je hier wel mee kan leven en of je nog gelukkig bent in je relatie zoals hij nu is.

Jullie hebben inderdaad gelijk…
Het is alleen super lastig omdat ik aan de ene kant echt heeel veel van hem houd en hem echt niet kwijt wil, maar aan de andere kant wil ik ook gewoon een vriend die een beetje geïnteresseerd is in mij.

Natuurlijk hou je van hem, je hebt niet voor niets een relatie met hem en je stelt niet voor niets ook deze vraag hier in plaats van er meteen een punt achter te zetten.
Maar ook al hou je van iemand, soms merk je dat je zelf minder gelukkig bent. Soms kan je iemand beter loslaten zodat je opnieuw van iemand anders kan gaan houden, die wel geïnteresseerd is en die met plezier met jou ontbijt.
Ik zeg dit allemaal wel, maar ik weet uit ervaring dat dit niet altijd makkelijk is.
Ik heb 4 jaar een relatie gehad met iemand die ongeïnteresseerd was en mij nooit goed genoeg vond. Uiteindelijk heeft hij het nog uitgemaakt en niet ik.
Nu is dat wel echt een eye-opener. Ik was niet gelukkig en voelde me vaak verdrietig en onzeker. Ik ben beter af zonder hem.

Soms is het moeilijk om los te laten omdat het voelt alsof je opgeeft. Zo moet je het niet zien, het is een investering in je eigen toekomst
Toch ga ik jou natuurlijk niet vertellen wat je moet voelen en hoe je dingen aan moet pakken. Ga je eigen gevoel achterna en neem het advies dat je gekregen hebt mee in je achterhoofd.

Dankjewel voor je eigen ervaring te vertellen, super vervelend dat je dit gevoel dus herkent.

Mijn vriend en ik zien elkaar alleen in het weekend omdat ik 2 dagen stage heb en 2 dagen werk door de weeks, en dat is allemaal avond. We hebben het er net op whatsapp even over gehad omdat hij niet opnam als ik hem belde en hij vind nu dat ik hem de schuld geef dat ik hem alleen in het weekend zie… Nu negeert ie mij al een half uur, en zit ik dus met een enorm kut gevoel en ik moet straks gaan stage lopen. Top dag dus :woman_facepalming: :frowning_face:

Ik kan mij er dus ook echt heel erg aan ergeren dat ik gister dus nog zei tegen hem dat hij echt wel eens wat meer mag zeggen op whatsapp, en vandaag zegt ie weer de hele dag niets… niet eens slaaplekker. Ik hecht gewoon echt wel waarde aan een goedemorgen en slaaplekker berichtje…