Overdrijf ik?

Hee meiden,
Ik heb sinds bijna een jaar een vriend, hier ging het altijd super goed mee. Hij heeft een vrij druk leven,
is veel met vrienden en werkt 6 dagen in de week. We zagen elkaar aan het begin van onze relatie regelmatig. Maar ook vaak met zijn vrienden erbij, dit vond ik niet altijd leuk maar ik accepteerde dit wel.
Vanaf het moment dat wij met elkaar bezig waren heb ik mijn werk op zondag afgezegd, dit omdat hij dan alleen vrij was.
Maar sinds de zomer begon het aan me te knagen, waarom doe ik zo ontzettend veel moeite, plan alles zo in zodat we elkaar konden zien maar kreeg ik dit niet terug.
Dit had ik besproken met hem, aangegeven dat ik weer zondagen wilde gaan werken om die reden.
Hij gaf direct aan dit te begrijpen en dat hij minder zou gaan werken op zaterdag.

Nu is dit totaal niet het geval. Ik heb deze maand twee weekenden vrij genomen, dit wilde hij ook graag om mij te zien. Vorige week zaterdag zei hij dat hij met ze vrienden wat ging drinken, ik vond dit erg flauw omdat ik ervan uitging dat we die weekenden die ik vrij was wel samen zouden doorbrengen. Na een hele ruzie was de conclusie dat ik ook gewoon mee ging (dit kon ik eerst niet omdat ik geen geld had) hij zou wel betalen. We hebben die avond uiteindelijk niks gedaan…

En vandaag is het weer raak, ik sta echt te koken van woede. Vrijdag heeft die bij mij geslapen omdat hij gisteren met vrienden wat ging drinken. Vanmorgen moest ik hem wakker bellen want we zouden vandaag wat samen gaan doen. Hij vroeg of ik zin had om vanavond bij een vriendin van hem te eten met zijn vrienden, hier heb ik vandaag geen behoefte aan. Hij wilde wel graag gaan, want die andere gingen ook. Ik heb gezegd dan ga je toch lekker je gang, waarop hij antwoordde ja maar dan is het net alsof je het niet meent. Nee dat doe ik ook niet en dat heb ik hem flink duidelijk gemaakt.
Nu zei die dat hij toch wel ging, of ik dan niet vanmiddag wilde komen. Nou dat kan die uiteraard ook wel vergeten.

Ik ben zo pissig, ik heb speciaal twee zondagen voor ons vrij gehouden. De komende 4 zondagen werk ik, en dan moet die nu echt weer iets met vrienden doen!
Stel ik me nou echt aan? Ik zit vaak genoeg met zijn vrienden, de gesprekken gaan alleen maar over dingen voor mijn tijd en drugs en meisjes waarmee ze het gedaan hebben ik heb het dan niet gezellig.

Heb je dit toevallig al eerder geplaatst? Kan me een soortgelijk topic herinneren.

Anyway, ik vind niet dat je je aanstelt. Natuurlijk moet je in een relatie ook dingen los van elkaar kunnen doen en hoef je niet altijd samen te zijn, maar de momenten samen (zonder vrienden) moeten zeker wél aanwezig zijn naar mijn mening.

Ik zou voorlopig even niet zoveel initiatief nemen en het lekker aan hem overlaten. Dan merk je snel genoeg of hij oprecht iets met jou wil doen.

Ja ik had het in een ander topic gezet, maar nu kwam het verhaal van vandaag er weer bij.
Hij zegt nu dat hij denkt dat ik alleen maar alleen met hem wil zijn, wat absoluut niet zo is. Ik had er alleen vanavond geen trek in. Nu is die over de zeik omdat ik dan niet vanmiddag wil komen, maar daar heb ik geen zin in om daar drie uurtjes te zitten en dan weer naar huis te gaan.

Ik zou nu graag willen zeggen sorry en toch gaan, omdat ik het gevoel heb dat het weer allemaal mijn fout is. Maar hij moet ook maar eens merken dat hij me niet voor lief moet nemen

^ Ik snap best dat jij daar geen zin in hebt als je al lang niet meer met z’n tweetjes geweest bent. En je moet je echt niet aan laten praten dat het nu jouw schuld is. Hij moet per se zijn zin doordrammen, dan moet hij ook maar de consequenties ervan inzien dat hij jou dan niet ziet vandaag.

Nu doet hij dus zijn best door jou te laten komen en dan ga je niet… Wat is er mis met 3 uurtjes? Ik ga zo vaak naar mijn vriend toe voor een paar uurtjes.

Omdat we deze hele dag afgesproken hadden, hij wilde absoluut dat ik niet zou werken vandaag. Ik heb alles zo gepland dat ik vandaag vrij met hem zou hebben.
Er is niks mis met elkaar een paar uur zien, dat hebben wij ook soms. Maar ik voel me nu zo ontzettend aan de kant gezet, dus dan kan hij het uitzoeken met z’n drie uurtjes.

Heb net tegen hem gezegd dat het misschien niet gaat werken tussen ons, dat ik misschien niet in zijn drukke leven pas. Dat het nu ineens allemaal op mij afgeschoven wordt, als hij dat soort dingen denkt dat die dat moet bespreken. Ik wil hem altijd graag zien, baal als het drie of vier dagen niet kan, hij zit er verder niet mee. Hij heeft ook laatst gezegd dat ik verliefder ben op hem dan hij op mij.

Hij vond het een vrij overdreven reactie, maar dit zat me al langer dwars. Hij komt nu naar mij dus ben benieuwd.

Ik vind het al best lullig dat hij zegt dat jij verliefder bent op hem dan hij op jou. In een relatie moet het in evenwicht zijn, want als het echt zo is dat hij minder verliefd is, verdien jij beter.

Je hebt je werk afgezegd voor hem, omdat hij dat wilde, en als hij vervolgens iets anders gaat plannen vind ik dat niet kunnen.

Ik snap best dat je geen zin hebt om maar 3 uurtjes te gaan als het op deze manier moet. Het moet wel van twee kanten komen. Als hij opeens andere plannen maakt, is dat zijn probleem, dan hoeft de ts zich niet volledig aan te passen.

ik vind dat je je zeker niet aanstelt! en al helemaal niet omdat je weekenden vrij hebt genomen. In een relatie gaat het om geven en nemen, en ik vind dit echt oneerlijk tegenover jou. Voortaan samen wat beter plannen, dan weten jullie allebei duidelijk waar jullie aan toe zijn. Maar om eerlijk te zijn vind ik het niet overkomen alsof jullie een leuke relatie hebben, hij houdt amper rekening met jou (of er komt in ieder geval geen initiatief vanaf zijn kant) en jij wordt daar weer geïrriteerd om. neerwaartse spiraal…

Jij stelt je echt niet aan! Ik zou het ook niet leuk vinden. Hebben jullie er al is goed over gepraat?
Verder heb ik geen tips voor je.

Je hebt echt wel gelijk dat het niet leuk is dat hij toch iets met vrienden gaat doen als jij speciaal vrij hent genomen om hem te zien.

Ik denk dat het tijd is voor een goed gesprek en eventueel afspraken maken over wanneer iets met jullie 2tjes doen en wanneer met andere vriend erbij.

Ik snap dat jij het erg vervelend vind als je vrij neemt om in het weekend samen iets leuks te doen en hij dan vervolgens toch weer met vrienden afspreekt.

Ik denk alleen niet dat hij dit doet omdat hij minder verliefd op jou is, niet met jou alleen wil zijn, o.i.d. Je gaf aan dat hij veel werkt en dus ook erg druk is, misschien wil hij daarom zijn vrije momenten met jou én met vrienden doorbrengen omdat hij voor beide weinig tijd heeft?

Het praat het natuurlijk niet goed als jullie hadden afgesproken iets met z’n tweeën te doen, maar het kan wel wat acties van hem verklaren. Probeer er eens met hem over te praten en maak dan duidelijk dat jij ook momenten voor jullie samen wil hebben en niet altijd met zijn vrienden wil zijn.

Ik snap dat je het vervelend vindt, maar ik vind je reactie wel wat overdreven ja. Als hij 6 dagen in de week werkt, snap ik best dat hij zo veel mogelijk uit die ene dag wilt halen. En 3 uurtjes als je hem vrijdag nog gezien hebt, vind ik dan op zich best prima als je kijkt naar hoe veel tijd hij te verdelen heeft.

Hij wilde wel graag gaan, want die andere gingen ook. Ik heb gezegd dan ga je toch lekker je gang, waarop hij antwoordde ja maar dan is het net alsof je het niet meent. Nee dat doe ik ook niet en dat heb ik hem flink duidelijk gemaakt.

Hier had je bijvoorbeeld ook gewoon kunnen uitleggen waarom je dit niet leuk vindt. Je doet veel moeite en je hebt het idee dit niet terug te krijgen.

Ik snap dat dit niet leuk is, maar met deze manier van communicatie bereik je veel minder dan zou kunnen.

Ik snap dat je het niet fijn vindt! Jij doet nu veel moeite, en het lijkt hier alsof hij er helemaal niks voor wil doen… jeetje wat lastig!

Voor mij zou het al niet meer moeten als ik zo moest sleuren voor een afspraak. Het is de bedoeling dat hij ook bij jou wilt zijn, en ja, als koppel hoort daar ook wel alone time bij.

Een kleine update voor de geïnteresseerde.
Ik had tegen hem gezegd dat als ik niet in zijn leven zou passen, hij dat eerlijk moest zeggen. Want op deze manier had ik er echt geen zin in.
Hij was direct naar me toegekomen en we hebben goed gepraat.

Dat ik het gevoel heb dat hij me voor lief nam, oh vandaag heb ik wat leukers te doen dus dan zie ik haar morgen wel weer. Ook dat ik gewoon niet zoveel met zijn vrienden heb, dat ik er alsmaar energie en tijd insteekt en hij het allemaal wel prima vind.
Hij zag het nu vanaf mijn kant en hij begreep nu dat sommige dingen inderdaad niet leuk zijn voor mij. Hij vind de balans tussen vrienden zien en mij zien lastig te vinden, wat ik best snap aangezien hij vroeger elke dag met zijn vrienden was.

Hij heeft ingezien dat hij soms gewoon net even wat meer moet laten zien dat ik ook belangrijk ben, en misschien soms teveel aan zichzelf denkt en aan zijn eigen plezier. Hij moest er absoluut niet aan denken dat het uit zou gaan, dus het moet vast goed komen!

Bedankt voor jullie hulp :slightly_smiling_face:

en nu hopen dat hij zijn woorden waarmaakt! :slightly_smiling_face: