Overdreven mode- nu en vroeger.

Ik heb een binnenkort een Engelse mondelinge presentatie, en wil het graag hebben over ‘overdreven, grote, aparte kledingstukken’ of het nu is of vroeger, maakt niet uit. Hebben jullie foto’s of merken van dat soort dingen? Dankje. (:

is het niet de bedoeling dat je dat zelf doet.
en by the way het internet staat er overvol mee.

Haute couture heet dat. Nou ja, niet helemaal, maar haute couture is meestal wel overdreven.

Ja, dat is ook de bedoeling, maar bij mij schoot alleen Alexander Mcqueen in mij op.

typ haute couture in bij google x) en dan afbeeldingen tada… heb je je plaatjes,

ga naar ilovefashionnews.com en typ in het zoekvakje ‘kobi levi’ en dan krijg je rare schoenen.

Of lady gaga

^ Lady Gaga, inderdaad

^Hmm. Ik vind Lady Gaga geen mode.

Haute Couture opzoeken is idd wel een goed idee. En Alexander McQueen (mijn grote held ja) heeft hele mooie dingen ontworpen. Wel jammer dat de meest geniale mensen vaak zelfmoord plegen.
Viktor en Rolf is soms ook wel wat expressionistisch. Veel designers eigenlijk wel.

Upje?

Serena van Beautylab heeft af en toe van die artikels over extreme fashion, dacht ik.

Bij mij komt ook alleen Alexander McQueen naar boven voor dit onderwerp. Ik heb onlangs een boek gekocht waarin zijn ontwerpen en leven besproken worden. Dat boek is uitgegeven voor de tentoonstelling van zijn werk die nu in het Metropolitan Museum of Art gehouden wordt. Op de site van het Met staat een stuk uit die tentoonstelling, waar je misschien inspiratie uit kan halen: http://blog.metmuseum.org/alexandermcqueen/