Overdosis?

Ik heb nu echt reuze koppijn, ik ga dan ook paracetamol innemen, 2 paracetamolletjes in 2 uur ofzo? Maar wanneer word het nou echt te veel? 10 paracetamolletjes in 3 uur?

Lees bijsluiter.

Sowieso duurt het even voordat paracetamol werkt (1 uur ofzo). Wacht eerst eens of ze werken en slik er daarna pas meer.

Je mag er maximaal 3 op 1 dag dacht ik.
Maar die dingen zijn niet gezond hè, dat je het even weet.

Lees anders de bijsluiter.

Er stond er in hoeveel je er kon nemen per uur ofzo, maar niet wanneer het een ‘overdosis’ is.

Nooit meer nemen dan er geadviseerd is door de dokter of de verpakking.

Nee joh, je mag er wel meer dan 3 op 1 dag. Afhankelijk van je leeftijd dat wel. Hoeveel precies weet ik niet, staat wel in de bijsluiter.

Ik leef nu ook op de paracetamol’s, ik ben ziek en heb ook koppijn.
Je mag er maar 3 per dag en als je er heel veel last van hebt, eentje innemen, vier uur wachten, een uur innemen en dan over vier uur pas weer. :’)

Vier uur?! ;o ik deed het de voorgaande keer 2 uur weer

staat wel in de bijsluiter

Paracetamol mag je er heel veel van nemen. Geloof ik van max. 6 keer per dag 2 tabletten ofzo, dus daar hoef je echt niet bang te zijn voor een overdosis. Maar kijk gewoon even in je bijsluiter, is dit topic ook niet meer nodig.

8 per maximaal dag dacht ik maar lees voor de zekerheid de bij sluiter
en als er in de bij sluiterstaat dat je er maar zo veel per uur mag , niet overschrijden dat is een maximum !

Vier uur, ja. Anders kan je lever het niet aan.

Mijn moeder zegt dat haar vader dat haar altijd zei en die was huisarts, dus die heeft er wel verstand van. :’)

Maar wil je nou echt zoveel gaan slikken? Ik vind zelf altijd hoe minder hoe beter, maar je moet het zelf weten.

Toen ik ongesteld was zei de dokter dat ik er 2 tegelijk mocht nemen, en toen kreeg ik ook nergens last van hoor.

Dus hoeveel per dag? 8?

Kan je het niet gewoon googlen ofzo??

Reken maar uit: om de vier uur, in een dag zit 24 uur, dat is dus 6x4, dus je mag er per dag 6.

[b]Kijk nou gewoon in je bijsluiter. Hoeveel je mag verschilt per paracetamol en de bijsluiter is daar het duidelijkst in.
Iedereen hier zegt andere dingen, dus je hebt hier niks aan.

En als je echt zo eigenwijs wil zijn, neem dan gewoon wat, de kans op een overdosis van paracetamol is nihil.[/b]

Ik neem er altijd 2 per keer (staat op de bijsluiter vanaf 15 jaar 2 per keer) en dan om de 4 uur inderdaad, 8 per dag kan ook geen kwaad.

neem anders sterkere pijnstillers?