Overbuurmeisje vergeet vaak gordijnen dicht te doen, wat te doen?

Hey!

Ik wil graag even jullie advies. Ik woon in een studentenhuis in een normale wijk. Tegenover mij woont een normaal gezin, aan de voorkant woont mijn overbuurmeisje (ik denk dat ze ongeveer 20 is, maar ik ken haar niet). Ik heb al best vaak gezien dat ze haar gordijnen niet dichtdoet bij dingen waar ik de gordijnen wel zou dichtdoen zeg maar. Ik ben bang dat ze zich niet beseft wat er allemaal te zien is. Ik vind het ook weer zoiets om aan te bellen, want ik ken haar helemaal niet. Wat zouden jullie doen?

Weet je toevallig hoe ze heet? Wellicht dat je haar dan bijvoorbeeld op kan zoeken via Social Media om haar een berichtje te sturen. Anders zou ik misschien toch overwegen om eens aan te bellen of haar te benaderen wanneer je haar tegenkomt. Als ze zich er inderdaad niet helemaal bewust van is, is het altijd fijn dat iemand dat tegen je zegt.

Aan de andere kant. Ze is rond de 20, dus het kan ook ‘bewust’ zijn.

als ze het bewust doet dan kan ze super goed toneel spelen denk ik… maar je hebt gelijk. ik heb al gezocht of ik haar o.b.v. het naamborde op social kon vinden maar dat lukte helaas niet. misschien toch maar eens aanbellen. of ik ga een briefje door de bus doen of ze me even een berichtje wil sturen op whatsapp…

Foutje

Ik kan me niet voorstellen dat ze zich er niet bewust van is, dus het zal haar wel weinig uitmaken.

ik begrijp je reactie, maar ik heb echt niet het gevoel alsof ze zich er bewust van is. en wat je noemt: dat ja. maar in die kleine kans dat ze het wel bewust doet is het nog vreemder dat ik kom aanbellen.

Je kan mss anoniem een briefje bij haar in de bus steken?

Je geeft geen antwoord op de vraag. Hoe dan ook:

Ik zou geen briefje naar binnen doen. Ik zou me gewoon met mijn eigen zaken bemoeien. Ze woont zelfs bij haar ouders? Grote kans dat die daar echt wel op letten.

Ténzij ze nou echt helemaal naakt voor het raam staat of seksuele dingen doet, dan is het anders. Maar het is haar kamer, dus ze mag daar gewoon zijn. Ik doe zelf ook zelden de gordijnen dicht. Mijn buren zijn overigens te druk met zich daar zorgen om maken, denk dat ze niet eens naar binnen kijken.

Ik zou gewoon een anoniem briefje in de brievenbus doen, mits je haar naam weet zodat het niet bij haar ouders of een broertje/zusje terecht komt.

dankjewel! ik ga vandaag een briefje in de bus doen met mijn nummer erop. ik ben ook te benieuwd of ze het wist of niet! fuck it als ze het expres doet, ik denk nog steeds van niet!

Ik zou echt not amused zijn en me daarna vooral bekeken voelen in mijn eigen huis. Mensen hoeven de gordijnen niet dicht te doen hè. En lijkt me heel sterk dat ze het zelf niet doorheeft.

oke, ik laat het zo inderdaad, ook geen zin in gedoe, zoveel meningen. dankjewel!

Ik zou het juist wel fijn vinden. Misschien denkt ze er helemaal niet bij na. Ik zou wel een briefje in de brievenbus doen en dan wel anoniem denk ik

Het lijkt mij echt sterk dat je daar niet bij nadenkt, zeker als je buren hebt.

Ik doe ook niet altijd de gordijnen dicht als ik me omkleed. De buren ook niet trouwens. Het zou wat zijn als we daar iets van zeggen tegen elkaar.

Maar als je dan een briefje doet, zou ik er wel bijzetten dat je het doet voor het geval dat ze het zelf niet doorheeft of zo. Niet dat het jou stoort.