Overboekingen duren ontzettend lang.

Hallo, ik heb een probleem waar ik me al een hele tijd aan erger. Ik heb een rekening bij ing en als m’n moeder geld over gaat maken via internetbankieren dan duurt het heel lang voordat het aankomt. Als ze dat bijvoorbeeld doet op vrijdag dan krijg ik maandag pas mijn geld. En op andere werkdagen duurt het minstens een dag. Mijn rekening was origineel van de postbank dus ik denk dat het daaraan ligt. Maar ik gebruikte deze rekening pas dit jaar.
Hoe dan ook, ik denk dat ik een rekening bij de abnamro ga nemen aangezien mijn moeder daar ook haar rekeningen heeft, want dit pik ik niet meer <_<

Is er misschien iemand hier die deze situatie herkent of er ook eens last van heeft gehad? Zo ja, wat deed jij eraan?

volgens mij komt dat gewoon omdat je niet bij dezelfde bank zit, dan duurt het wat langer.

ik zit zelf bij de abnamro en ben erg tevreden (overboekingen duren meestal maar 1 dag, zelfs naar rekeningen bij andere banken)

Dat is normaal hoor.
Dat komt omdat banken dat geld eerst nog een dag ‘investeren’.

Dus het is ook normaal dat als vrijdag het geld wordt overgeboekt om 1 uur 's middags en dat het dan pas op maandag om half drie 's middags pas aankomt?

Jep, heb ik ook.

Je moet telkens één werkdag ertussen rekenen.

jua, dat is nou eenmaal zo. daar kun je niks aan doen.
overboekingen tussen verschillende banken duren 1 werkdag (en in het weekend gebeurt er dus niks) en ook al neem je dan een rekening bij abn; dan houd je het zelfde probleem als je geld over moet maken naar anderen.

Ik krijg geld van mn moeder altijd heel snel binnen, maar we zitten beide bij de rabobank.

Van ING naar ABN duurt het langer dan van ING naar ING … Dat is normaal

Van dezelfde naar dezelfde bank, is het meestal direct. Heb je allebei een andere bank; dan zit er minimaal 1 werkdag tussen. Dus ja, dat is normaal.

Oke, dankjewel allemaal. Maar ik ga denk ik alsnog een rekening openen bij abnamro. Mijn moeder stort namelijk elke maand kleedgeld/zakgeld op mijn rekening en dan wil ik het gewoon snel hebben :stuck_out_tongue: