OVERbezorgde ouders

Dat van die feestjes snap ik ook wel op die leeftijd inderdaad. Alleen dat van dat fietsen snap ik niet zo goed. Heb dat ook nog nooit gehoord eigenlijk dat ouders dat willen!

Mijn ouders vertrouwen de buitenwereld niet…

Bless this post!

Mijn moeder heeft een auto-ongeluk gehad… Ze wil dat mij niks overkomt. Ze beschermt mij, dat gevoel is super fijn. Ik weet dat ze van mij houdt, maar soms word het gewoon te veel. Dingen die ik het liefst zou doen, mag ik niet. Gezellig na school met vriendinnen naar de starbucks, mag niet. Lekker shoppen in het weekend, mag niet.

Ik heb geen nichtjes van ongeveer mijn leeftijd. Een nicht van mij is 14 jaar, maar die leeft weer in Turkije. Dat vinden mijn ouders heel anders.

Ik weet dat het niet moet omdat het anderen het ook mogen. Maar dat is ook zo lullig voor mijn vriendinnen. Ze rekenen op mij, willen een leuk feestje bouwen met mij, jongens versieren met mij, dansen met mij, lol trappen met mij… En ja, dan kom ik met me : ''Ik mag niet." Achteraf hoor je iedereen praten over: ‘‘Het was echt een super feest!!’’

Denk na, jij bent nu 13. Dat zou jij toch ook wel willen, lekker naar een feestje met vriendinnen.

En vooal niet liegen tegen je vriendinnen. Zij zullen je echt niet minder aardig vinden omdat je dit soort dingen niet mag. Misschien kunnen zij je wel helpen.

Verder hoop ik dat je iets hebt aan de tips die hierboven gegeven zijn

Ik weet dat liegen niet zo’n goed idee is geweest, maar ik ben bang dat ze boos op me zullen worden. Of dat ze me niet meer geloven en vertrouwen.

Ja ik ben Turks :slightly_smiling_face:)
Ik vind het ook al een hele vooruitgang dat ik EINDELIJK met de fiets mag. Of als me ma niet kan, dat ik alleen met de bus ga. Maar als ze wel kan, komt ze me ophalen… Ik schaam me dan rot. Niet voor mijn moeder, maar dat ik dan nog steeds opgehaald word.

Ik vind het niet zo gek voor een 13-jarige hoor.

Mijn tante is in Turkije, mijn moeder vertelt dat de weg naar mijn school heel ‘‘gevaarlijk’’ is, en dat er heel veel hangjongeren zijn. Mijn tante krijgt dan ook echt een slecht beeld van Nederland. Dus zeggen ze dat ik gewoon opgehaald en gebracht moet worden…

Heel erg bedankt! <3