overbeharing

Beste girlsceners,

ik heb jullie advies heel hard nodig! Zoals de titel al luidt, heb ik heel erg veel last van overbeharing. Ik ben voornamelijk veel behaard op/rond mijn geslachtsdeel, mijn benen en mijn armen. Dit zorgt ervoor dat ik me altijd heel onzeker voel over mijn lichaam. Als het bijvoorbeeld warm weer is, durf ik niet met een korte broek of korte mouwen over straat te lopen. Het geeft me het gevoel dat iedereen me aankijkt. Niet prettig… ook durf ik nooit met mijn vriend verder te gaan omdat ik me lelijk voel door die beharing. Ik zie vaak meiden met mooie gladde benen, en dan denk ik dat ik de enige ben met dit probleem!

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit gewaxt, ik had het een keertje geprobeerd maar het deed erg veel pijn en dus stopte ik er meteen mee. Scheren doe ik wel heel vaak, maar zoals jullie al weten zorgt scheren er alleen maar voor dat het haar vermeerderd. Hebben jullie misschien tips voor me hoe ik hier vanaf kan geraken? Btw laserontharing is geen optie, want het is veels te duur en mijn moeder wilt niet dat ik het doe. Ik voel me heel erg ongelukkig, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Misschien bestaat hier al een topic over, maar ik zou graag willen dat hier geen slotje op komt.

Bedankt om de tijd te nemen en dit te lezen! En hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Gij zoekt en gij zult vinden
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-onthaartopic.-voor-al-je-vragen-en-tips-lichaamshaar-261334.0.html

Scheren zorgt niet voor meer haar volgens mij hoor.

Nee dat doet het zeker niet. Er komen niet ineens nieuwe haarzakjes bij onder je huid. Net als dat je haartjes niet donkerder en dikker terug groeien ookal zijn sommige daar heilig van overtuigt

En overbeharing is ook niet wat jij beschrijft geloof ik. Wat jij hebt is normaal en heeft iedereen…

Misschien heb je bruin haar en zie je het gewoon beter? Heeft mijn zusje ook.

Dankjewel voor jullie reacties meiden. Ja misschien hebben jullie gelijk en zorgt scheren niet voor meer en/of dikker haar. En misschien is wat ik heb geen overbeharing maar het maakt mij heel ongelukkig en ik zou er vanaf willen geraken. En jaa inderdaad, ik heb donker haar en daarom zie je het ook harder.

Nog meer tips? Bedankt voor de link, ik zal erin zeker een kijkje nemen.

Op je armen zou je je haartjes kunnen bleken. Maar in de zomer scheert bijna elk meisje haar benen zeker een paar keer per week, daar is niets raars aan of je nu blonde of donkere haartjes hebt. En de bikinilijn is ook bij heel veel een drama. Wat ik doe is na het scheren sudocreme erop smeren.