Overbeharing HuLp NoDiG

Hoi,
Ik ben geboren met een voor mij groot probleem, ik heb overbeharing en dat is letterlijk overal. Overal lange zwarte haren die enorm opvallen door mijn light skin huid. En met overal bedoel ik dus ook echt overal rug buik borsten armen en in mijn gezicht(hier is het wel fijner maar je ziet het als je te dichtbij komt) daardoor was ik vaak zwaar deppresief en neem ik afstand van mensen ze mogen niet dichterbij komen daardoor ben ik soms heel kortaf ik wax sommige dingen wel maar dat doet gwn enorm pijn en scheren dat wil ik niet want dat komt heel snel terug en als die nadelen:( toen ben ik naar de huisarts geweest en toen heeft die me doorgestuurd naar de dermatoloog die vertelde mij dat m’n enige hoop laserstraling was maar dat was pijnlijk en heel duur. Nu ben ik 14 ik zit in de 3e en ik wil me gwn op m’n op me gemak voelen heeft iemand tips?

Groetjess,

Accepteren dat je het hebt. Anders toch de laserbehandeling doen.

Ik denk ook wat Soepstengel zegt… Je kan met ontharingsmiddelen in de weer gaan maar als het echt op veel plekken zit is dit gewoon (helaas) niet bij te houden. De echt zichtbare plekken zou ik wegscheren/waxen/weghalen met ontharing crème en je kan je haartjes die je niet weg wilt halen ook bleken eventueel.

Ik zou toch gaan voor die laserbehandeling. Dat wordt toch ook wel eens gedeeltelijk vergoed? En als je dat niet wil zou ik het toch accepteren.

Misschien staan er trouwens nog goede tips in het onthaar topic

Dank jullie wel voor de tips, ik heb in het onthaar topic gekeken en ik zag niks nuttigs accepteren is heeel moeilijk voor mij je ziet het gwn en het is heel opvallend

Haren bleken? Je kunt bleekcreme kopen op bijv. bol.com
Volgens mij heet het Jolen

Bij erge gevallen kun je een laserbehandeling waarschijnlijk (gedeeltelijk) vergoed krijgen.

Dat is een goede tip thaaanks

Thanks voor al jullie tips het heeft me weer wat hoop gegeven