Overal donkere haren

Hoi!

Al sinds mijn geboorte kamp ik met dit probleem. Overal waar andere meisjes lichte en donzige haartjes hebben, heb ik donkere, vieze haartjes. Op m’n buik, m’n rug, m’n benen, m’n armen, zelfs op mijn bovenlip.
Ik schaam me hier enorm voor en ik weet gewoon niet wat ik hiermee moet doen… Mijn bovenlip laat ik 1x in de maand waxen en die komt steeds lichter terug en ook trager. Daar ben ik wel blij om, maar ik durf nooit in een topje naar buiten gaan omdat ik me schaam om mijn armen en mijn rug.
Ik durf nooit een bikini aandoen omdat ze dan m’n buik, rug en armen zien. M’n moeder vindt dit best jammer voor me aangezien ik wel het figuur heb om topjes en bikini’s aan te doen.
Mijn benen doe ik met Veet, maar ook hier ben ik niet tevreden over. 2-3 dagen later staan de haartjes er al terug, en scheren doe ik niet want de volgende dag heb ik overal zwarte puntjes.

Kan ik hier iets aan doen (buiten alles laten harsen, maar dat kost vrij veel geld om héél je lichaam te doen) of moet ik ermee leren leven…?

je benen epileren , dat helpt beter… bij mij dan.
ik bleek mn armen in de zomer, speciaal spul heb je daarvoor wat er dan opgesmeerd moet worden. dat kan je dan misschien ook met je buik doen als je in bikini wil (want om het altijd bij te houden is zoveel werk)
met je rug moet je dan misschien leren leven… alles harsen is idd duur.

O dit heb ik ook. Je kunt het laten laseren? OF nee iets beters… koop een epileerappartaat. Het doet pijn, maar je bent goedkoper uit. Je kunt het dus gewoon blijven gebruiken inplaats van telkens weer nieuwe Veet enz te kopen. Hoe vaker je epileert, hoe dunner de haartjes terug komen. En je kunt misschien een laserapparaat voor thuis kopen? Is ook duur maarja. Dat kan je dan op je gezicht gebruiken en gewoon je hele lichaam. Dan scheer je eerst, en dan ga je er overheen. Na een paar keer (duurt wel lang) komen de haartjes niet meer terug.

@elkebaba: Welk spul is dat dan?

@melodi: Welk epileerapparaat heb jij? Er zijn er tegenwoordig zoveel… En hoeveel pijn doet het? Hetzelfde als waxen of erger?

Sorry voor de vele topics trouwens, internet viel uit en ik moest de pagina enkele keren hernieuwen

Ik heb van Braun silk épil 7. Uhm, ik kan niet voor jou zeggen hoeveel pijn het zou doen.
Maar voor mij doet het meer pijn. Bij waxen gaat er een groot deel in één keer af. Maar bij een epileer apparaat moet je een paar keer over dezelfde plek gaan. Het blijft écht lang weg. De eerste paar keer dat je het doet, krijg je wel veel ingegroeide haartjes. Je moet voor en na even scrubben. Ik heb zelfs een filmpje ervoor gezien, ik zou die dan even kijken. http://www.youtube.com/watch?v=twf1oNpceF4&feature=relmfu

Klik niet zo vaak op verzenden als je een topic maaktttt

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hirsutisme ?

Ben ik ook benieuwd naar.

Daar hebben zoveel vrouwen last van. Met name vrouwen met een (licht) getinte huid. Gewoon epileren.

Op mijn armen/benen ben ik ook heel erg behaard, en ook heel donker. Op mijn armen laat ik 't gewoon staan, stoor me er niet zo aan. Hoewel ik dat bleekspul wel interessant vind :stuck_out_tongue:

Maar ik denk dat als je in bikini loopt, niemand het opmerkt eigenlijk. En de eerste keren zal dat wel heeeel erg ongemakkelijk aanvoelen, maar denk je niet dat 't schaamtegevoel weggaat? Zeker als niemand er wat van zegt?

Ik epileer mijn armen en lip. Mijn benen ben ik nu aan het laten laseren en hopelijk helpt dat, want alles groeit bij mij ook nog eens in :")

Ik ben wel benieuwd naar dat bleekspul, is dat irriterend voor de huid?

Ik lees net over iets van Jolen, dat dat 2-3 weken bleekt? Vanmiddag maar eens langs de drogist dan.

dubbel

Je bent niet de enige die hier last van heeft… Ik heb er ook altijd al last van gehad.
Bovenlip epileren met touw helpt wel, dan komen de haartjes iets minder snel terug. (maar bij mij was het nog best snel). En oksels… bij mij gaan die zwarte puntjes nooit weg, wat ik ook doe.
Ik ben nu met laserbehandeling begonnen, hopen dat dat helpt :slightly_smiling_face:

ik scheer mijn armen altijd.

De haartjes boven je lippen kan je kleuren, zodat ze lichter worden

Laserbehandeling is aan te raden ,alleen wel stront duur. Verder heb je haargroeiremmers voor je benen bij de hema, ik weet niet of je die ook voor andere lichaamsdelen hebt, maar daar kan je misschien evt. naar informeren? verder bestaan er ook een soort van bleek achtige verf voor arm haar etc. dan gaan je haartjes niet weg maar worden ze wel lichter…

ik heb net gedaan met zo’n epileer ding machine (haha weet niet hoe het heet) maar bij mij deed het op me benen best zeer!! en onder me armen ben ik gestopt omdat het echt heelerg pijn deed!!( ik ben normaal echt niet een zeurpiet van pijn…) misschien doet het bij sommige mensen ook meer zeer bij andere omdat misschien haren dieper kunnen liggen en dus het zeerder doet??!

welk bleekspul gebruik jij?

uuhhh ik gebruik het nu niet (alleen in de zomer) maar ik koop het altijd bij het kruidvat, ik zal binnekort even kijken hoe het ookalweer het.

wel moest ik het regelmatig herhalen… maargoed het werkte goed :slightly_smiling_face: