Overal bang voor.

S.O.S!
Ik ben echt overal bang voor.

• ~[b]S’nachts ben ik bang dat iemand me vermoord.
    • Ik ben bang dat er s’nachts spinnen in mijn mond kruipen…(Niet lachen)
    • Ik ben bang dat er een geest in mijn spiegel of naast me verschijnt…(Nu ook… Als ik erraan denk al… Okééé Ik maak mezelf echt bang nu)
    • Ik ben bang dat mijn vermiste stiefvader (voormalig) s’nachts aanklopt in een dronken bui. ~[/b]

Help me alsjeblieft! Ik word er gek van. Ik heb ook nachtmerries dat ik dood ga door een auto-ongeluk! Elke keer dezelfde… Hoe kan dit stoppen?

Sinds wanneer heb je dit? En wat is de rede waarom je dan ‘ineens’ hebt.

Voor de 1e 3 dingen ben ik ook bang.
Heb helaas geen tips voor je.

Kijk je horrorfilms ofzo? Zoja, niet meer kijken.

Die spinnen kruipen ook in je mond. Je eet gemiddeld 1 tot 5 spinnen per jaar.

Vervelend dat je dit hebt. Maar meer dan ‘stel je niet zo aan’ heb ik er eigenlijk niet op te zeggen.

Ik ben ook heel angstig 's nachts. Misschien kan je aan je dokter vragen of hij Circadin voorschrijft ?
Het is niet zo zwaar en iets natuurlijks geloof ik, maar het werkt wel heel goed.

ahww. Ik had het vroeger ook. ofja, paar jaar terug. het is bij mij vanzelf over gegaan, maar het heeft wel veel tijd nodig.
er bestaan we; therapieën voor volgens mij, maar dat is niet goedkoop.

en @ chanelchique, dit helpt niet hoor? -.-

Reageer er dan ook gewoon niet op als je niets nuttigs te zeggen hebt, hier zal ze zich echt niet beter door gaan voelen hoor. Het is me trouwens opgevallen dat jij wel vaker van die kutreacties hebt. Dat van die spinnen eten in je slaap is trouwens een broodje aap verhaal. Spinnen kunnen trillingen en geluiden waarnemen, ze laten zich echt niet zo snel een groot, zwart gat binnen zuigen. En ze zijn koudbloedig, dus ze zullen niet graag over een mens heenlopen. Heb er een documentaire over gezien en er wat over in de Quest gelezen.

OT: Ik heb het vaak nadat ik horrorfilms heb gekeken (en toch blijf ik ze kijken :grinning_face_with_smiling_eyes:), en wat voor mij vaak helpt is om een leuk muziekje op te zetten of om de tv aan te zetten en licht aan enzo, misschien ook wat voor jou?

Waardoor is het eigenlijk gekomen ? Als je dat weet…

Ja misschien helpt het om als je bang bent muziek te luisteren via je mp3 ofzo 's nachts. Dan sta je niet meer zo stil bij al die dingen waar je bang voor bent.

het helpt als je weet waar het door komt. misschien een vervelende ervaring met iets gehad? zoja, dan zou je eens een keertje met iemand kunnen gaan praten.

Ik heb dat ook sinds een paar maanden!!!
Vooral als ik 's avonds alleen thuis ben of buiten ben. Ook durf ik nooit in spiegels te kijken want ik denk altijd dat er dan iemand achter mij staat en me wilt vermoorden! Ik denk echt àltijd dat er mij iemand wilt vermoorden/ontvoeren.
Ik weet echt niet wat ik daartegen kan doen, dus zie dit maar als een UP, want ik hoop dat iemand er goede tips tegen weet.
Het is echt vervelend en ik begrijp volledig hoe je je voelt.

Ik heb dat ook, maar vooral als er net iemand is overleden. Zoals Whitney Houston, dan ben ik ontzettend bang als ik haar geest ergens zie ofzo. Vind ik supereng als ik alleen thuis ben. Maar je moet gewoon even lekker boek gaan lezen voor het slapen gaan, dat help gigantisch!

Misschien een keer met een psycholoog erover praten? Of met een schoolcontactpersoon?

En als je er zelf niet uitkomt misschien een kalmeringsmiddel nemen zoals Secondmistake zei.

Ik zou echt naar een psycholoog gaan. Normaal ben ik niet zo van etiketjes smijten, maar er is iets dat ‘gegeneraliseerde angststoornis’ heet en behandeling kan hier heel goed bij helpen :slightly_smiling_face:

Superbedankt! :slightly_smiling_face:

Lol, waarom zou een spin in je mond kruipen. Ze houden nieteens van vocht.

De kans dat er werkelijk spinnen in onze mond kruipen is klein. Wel is het mogelijk dat er zeer kleine spinnetjes eieren leggen boven je bed. Als die eieren dan uitkomen, vallen de baby spinnetjes naar beneden en als je dan toevallig met je mond open slaapt, komen ze in de longen terecht. Als je overdag moet hoesten, komen ze er opnieuw uit. Geschat wordt dat elke persoon 1 à 5 spinnen per jaar eet.

Bron/bewijs?