Over puberteit praten met jongens

Hee meidenn,

wat vinden jullie ervan als meisjes over de puberteit praten met jongens?
over bh’s bijv.?

let me knoww :slightly_smiling_face:

Ik vind dat normaal hoor!
Tenminste, als zowel de jongens als de meiden er op een normale (volwassen) manier over kunnen praten. Ik heb het wel eens met jongens gehad over ongesteld zijn en zwangerschap en zo, en heel veel dingen wisten ze niet eens! Maargoed, dat waren wel jongens van 18-19 en ouder, en die waren dus volwassen genoeg om er normaal op te reageren.

@Lore
Ik ben zelf 13 en de andere jongen is ook 13, en we maken er wel grapjes over enzoo maar aan andere kant vind ie wel interessant en tis ook serieus enzoo :slightly_smiling_face:
wat vind jij hiervann? want ik voel me er opzich wel normaal bijj

upje :slightly_smiling_face:

Bij ons is dat redelijk normaal :flushed:

eh ik denk meestal dat je jongens meer uit zijn op vieze praatjes enzo

De jongen doet er wel normaal over enzoo :slightly_smiling_face:

Maar isdat normaal voor mijn leeftijd of…?

En als jullie (als een 13-jarige) met een jongen over puberteit enzo praatten, waar praatten jullie dan over? :flushed: het is trouwens een normale vriend, niet mijn vriendje :slightly_smiling_face:

Ik vind over bh’s praten wel apart…
Maar ik ben bv 18 en met mijn beste vriend praat ik bv wel over de meisjes die hij leuk vindt e.d

Ik ben ook 13 en heb 1 beste vriend waar ik er wel over praat. We wilden namelijk met een paar vrienden gaan zwemmen, maar omdat ik net mijn menstruatie had moest ik het wel vertellen. om telkens smoesjes te gaan verzinnen vond ik ook zo wat. Soms wil hij dan weten hoe het is uit nieuwschierigheid en dan praten we er wel over. maar niet vaak :slightly_smiling_face:. ik vind het wel normaal. :flushed:

Ik kan met mijn beste vriend vaak beter over zo’n dingen praten dan met meisjes (nu niet over menstruatie maar hij weet bijvoorbeeld wel wanneer ik mijn regels heb) Maar dingen zoals masturberen zijn bij meisjes vaak een beetje een taboe dus daar kan je gemakkelijker over praten met jongens

En waar praten jullie dan over met bijv. masturberen? :flushed: want ik weet niet of ik daar ook met die jongen mee zou kunnen beginnen… vind t wel leuk om hem te vertellen en vind niet erg, maar wil zelf ook dingen zeggen die hij bijv. nie weet (vind ie leuk :flushed: ), maybe tips? :slightly_smiling_face:

en waar praten jullie nog meer over dan? x

Upje

Ik praat met mijn jongensvrienden ook gewoon over ongesteld zijn en irritante bh’s en masturberen enzo, ligt zoals als eerder gezegd wel heel erg aan de jongen. Ik begin er altijd gewoon over en als ze het niet boeiend vinden om daarover te praten hoor ik het vaak direct.

Ik heb wel regelmatig in bepaalde groepsgesprekken op whatsapp hele gesprekken met sommige jongens over bh’s, lingerie, bikini’s en wat het verschil ertussen is… En de meeste jongens die ik ken doen ook niet heel raar als je praat over bijvoorbeeld ongesteldheid. Maar ik denk idd dat dat heel erg verschilt per jongen :stuck_out_tongue:

Maar wat houdt het allemaal in dan als je praat over masturberen en bh’s (diepgaand) , met details bedoel ik dan :flushed: en bijv. borsten, al die details enzoo (sorry als t raar klinkt :flushed: )

En hoe oud zijn jullie allemaal dan x

Ik vind dat je erg aparte vragen stelt. Weet je zeker dat je geen hitsige jongen bent, want die zou ook dit soort vragen stellen. Zeker aangezien je om details vraagt

Of een vies oud mannetje