Over jongens praten.

Ik heb de liefste vriendinnen van de wereld, dat op de eerste plaats, maar er is al een tijdje iets wat me ‘dwars zit’. Als ik over een jongen praat, het maakt niet uit welke (mijn ex of de jongen die ik nu leuk vind) gaan ze me negeren of droog tegen me doen. Ze antwoorden met, oke, ja, nee. Terwijl we daarvoor een heel leuk gesprek hadden bijv. Daarna praten ze er meteen weer overheen.
En dan lees ik overal dat vriendinnen met elkaar over jongens praten en dat zou ik ook graag willen, maar dan gaan ze me gewoon negeren. Maar ik luister wel altijd naar hun paarden praat, terwijl ik paarden totaal níet interessant vind. Maar omdat zij het zo leuk vinden praat ik erover mee en ga ik niet droog doen. Alleen het is wel vervelend als ik een keer over mijn interesses wil praten dat er meteen kortaf tegen me wordt gedaan of zelfs wordt genegeerd.

Weet iemand hoe ik hierover met ze kan praten?

ik zou ze gewoon een keer een snauw geven en zeggen dat jij ook wel eens je verhaal wil doen. doe ik ook bij mijn vriendin en dat helpt meer dan dat je er gewoon over praat, nou is mijn vriendin ook heel eigenwijs en zo. misschien zijn hun nog niet zo bezig met jongens maar gewoon nog steeds in hun paardenliefde tijd. wat ik zelf overigens ook altijd zwaar irritant vind.

Hoe oud zijn die vriendinnen van jou dan? Misschien dat ze gewoon nog totaal niet met jongens bezig zijn.
Neemt natuurlijk niet weg dat het nogal lullig is om jou nooit je zegje te laten doen.

De ene is een half jaar ouder, en de andere een maand jonger dan mij. Nouja ze zijn wel met jongens bezig, want ze praten er wel over tegen mij als het over hún jongen gaat. Maar zodra ik er dan iets over zeg: ‘hah’ ‘ja’ ‘oke’ ‘uhu’

dat heb ik ook nou ja, naarmate we ouder werden is het wel veel meer geworden dus lasignora heeft ook wel gelijk

wel vervelend zeg

Horses are your worst enemy. Dreamyourlife: je haalt mij de woorden uit de mond.

zoek misschien wat andere vriendinnen om mee af te spreken na school die wel van jongens houden. of heeft jou school alleen maar weirde types die niet overjongens praten?

Ik praat nooit over jongens met meiden, en als ik zo’n gesprek heb, dan kan ik er niet echt in meepraten omdat die meiden (bijna) altijd totaal andere types zijn.

Hmm, dat is dan al helemaal raar. Ik bedoel, lekker egoïstisch om van jou te verwachten dat jij met alle aandacht naar hun verhalen en ‘‘problemen’’ luistert en dan zelf niet de moeite nemen om er voor jou te zijn als jij eens iets kwijt wilt ofzo.
Ik zal ze er binnenkort wel op aanspreken ja.

Verder heb ik geen vriendinnen. Ik ga na de vakantie na een nieuwe school dus hopelijk zijn er dan wel meisjes haha.

Misschien praat je best vaak over jongens? Dat ze het zat zijn?