Over je liefde heen komen

Heee meiden,

Ik ga niet het hele verhaal in details uitleggen, maar waar het op neer komt is dat ik sinds een half jaar verliefd ben op een leraar, en het is wederzijds. Hij geeft mij geen les, maar is wel een leraar op mijn school. We hebben een paar keer afgesproken, maar kwamen tot de conclusie dat een relatie echt niet kon, omdat mijn school daar een heel duidelijke no-tolerate policy voor heeft, en omdat we geen ‘geheime’ relatie willen hebben. Alleen kan ik hem gewoon niet vergeten. Ik kom hem wel is tegen op school of op schoolfeesten, en dan gaat hij met me praten op een net iets meer dan vriendschappelijke manier. Hierdoor raak ik steeds helemaal in de war, en net als het dan wat beter gaat, kom ik hem weer tegen! Ookal snap ik dat dit een uitzonderlijke situatie is, hoop ik dat jullie me toch wat advies kunnen geven!

Ik zou een keer naar hem toegaan onder schooltijd en dan vraag je aan hem of die wil kappen met die aanrakingen enzo en ik zou hem proberen te ontlopen en me focussen op alle andere leuke jongens of mijn school!

Als je hem echt wilt vergeten, moet je hem nadrukkelijk verzoeken jou niet meer aan te spreken.

Ik zou het zelf denk ik wel in het geheim doen, maar goed, het is inderdaad niet ideaal dus ik snap dat jullie dat niet zien zitten.

Andere school haha! Nee maar, ik zou een andere jongen zoeken van jouw leeftijd. En geen leraar. Je bent jong komt allemaal wel goed hoor!

Niet alleen jouw school heeft daar regels voor, het is op elke school strict verboden… :pensive:

Hoe oud is hij eigenlijk? En als je echt iets met hem wilt kun je toch wachten tot je afgestudeert bent? Dan mag dat (toch??)
En anders zou ikme gewoon richten op andere jongens (:

Dank jullie wel allemaal! :slightly_smiling_face:
Ik ben zelf 16 en hij is 21 dus het is geen vies leeftijdsverschil ofzo.
Hij zei dat hij me wel kon beloven dat als ik 18 was we het konden proberen, maar dat hij niet wou dat ik 2 jaar van mijn leven op hem zit te wachten…
En Maid_Cinderella, sommige scholen doen hierover een stuk makkelijker

het blijft ‘verboden’ maar ik snap je wel hoor :wink:.

vraag hem om te wachten maar beloof hem niet dat je dan nog wil - wel belangrijk lijkt mij - en dan gewoon hem je uit je hoofd zetten. ik weet hoe moeilijk het klinkt, maar - standaardtips - ga leuke dingen met je vriendinnen doen, kijk naar andere jongens, vraag je af waarom je hem leuk vind - ga onderdeel voor onderdeel af -, zoek minpunten en denk nog eens heel goed na. kom je tot de conclusie dat je hem nog steeds geweldig vind, dan zul je moeten wachten.