over gewicht

hee allemaal

ik heb over gewicht en wil er wat van af en een strakkere buik en boven benen.
ik weet dat er veel topics hier over zijn maar vind niet het goede.

ik doe veel bewegen en best veel snoepen maar dat snoepen laat ik nu meer achter wegen.
mijn week ziet er zo uit:
maandag: half uur naar school fietsen en dan nog tussen door eens naar een andere school fietsen en dan een half uur terug.
dinsdag:half uur heen en terug naar school fietsen. dan joggen rond de 3 kwartier
woensdag:half uur naar school fietsen en dan nog tussen door eens naar een andere school fietsen en dan een half uur terug. savonds anderhalf uur volleyballen.
donderdag:half uur heen en terug naar school fietsen en soms nog op de wii
vrijdag:half uur heen en terug naar school fietsen savonds anderhalf uur volleyballen.
zaterdag: of wijdstrijd volleybal of werken in een kapsalon dus heletijd lopen.
zondag: joggen licht er aan hoe lang en wat op de wii.

ik wil het savonds voor dat ik ga slapen nog buik spier oefeningen doen maar vind op google of zo steeds de zelfde.

heb jij tips laat ze dan effe achter

Er is ook een afval topic he? waarom is dat niet goed?

Er zijn een hoop afvaltopics ja…
En anders kan je altijd naar een diëtiste gaan, dat lijkt mij persoonlijk nog een betere oplossing dan zo’n topic.

Als jij stopt met snoepen en je houd deze beweging aan gaat afvallen bij jou echt heel snel. Ik wou dat ik zoveel bewoog… maarja dat ligt aan mezelf.

het lukt echt niet zo makkelijk

Jawel n.n

je kan hier mee doen :grinning:
http://forum.girlscene.nl…_message/6232391#m6232391

speciaal voor mensen met een bmi van 22+

het is trouwens niet over gewicht, maar overgewicht… -.-
en anders moet het zijn: Ik ben over gewicht…
ja, ik ben chagarijnig vandaag…

[quote author=itsmybirthday link=topic=168053.msg[quote author=flowersds link=topic=168053.msg[quote author=flowersds link=topic=168053.msg6233340#msg6233340 date=1286721608]#msg[quote author=flowersds link=topic=168053.msg6233340#msg6233340 date=1286721608] date=1286721608]#msg[quote author=flowersds link=topic=168053.msg[quote author=flowersds link=topic=168053.msg6233340#msg6233340 date=1286721608]#msg

oke, reageer dan niet?

[quote author=itsmybirthday link=topic=168053.msg[quote author=flowersds link=topic=168053.msg[quote author=flowersds link=topic=168053.msg6233340#msg6233340 date=1286721608]#msg[quote author=flowersds link=topic=168053.msg6233340#msg6233340 date=1286721608] date=1286721608]#msg[quote author=flowersds link=topic=168053.msg[quote author=flowersds link=topic=168053.msg6233340#msg6233340 date=1286721608]#msg

tuurlijk is afvallen of aankomen niet makkelijk want je past je lifestyle aan, maar het gaat erom dat je ergens voor gaat. Dat je doelen maakt voor jezelf en dat je dan kan zeggen dat je trots op jezelf bent (:

ik ga nu ook na het avond eten heb ik besloten met mp3 op springtouwen

Oke’ goed bezig. hou je dat ook vol? Wat heb je bijvoorbeeld vandaag op?

Wow! jij beweegt echt veel, ik bedoel genoeg :B
Dus daar hoef je je iig niet meer druk om te maken.
Ik zal anders met een dietist over je voedingspatroon praten.
Want wij kunnen wel zeggen je eet te weinig, te veel, te vet, te koolhydraatrijk ofzo.
Maar een dietist kijkt naar jou als persoon, dus kijkt wat jij nodig hebt.

@xsuikerklontje

hoe bedoel je op en vol houden ga ik proberen

nou wat heb je vandaag gegeten?

vanmorge 1 broodje met vlees en een met hagelslag(weet is verkeerd)
vanmiddag soep en een broodje met kaas
tusse door een appel
en we hebben gister gegormet en dat vlees en groente heeft mijn moeder van daag in de pan gedaan

volgens eetlijsten moet je ongeveer 6 broden eten op een dag. Nou vind ik dat belachelijk veel, maar daarbij eet jij ook niet ‘ENORM’ en zou je dus niet aan kunnen komen. Daarbij beweeg je veel dus het is echt een wonder als je op hetzelfde gewicht blijft. Daarbij is een broodje hagelslag nog niet eens zo heel verschrikkelijk als je dat een keer lekker vind. Afvallen kan niet in zoveel dagen he? Dat moet je tijd en geduld geven.

weet ik maar zit all lang met me gewicht in de knoei doe er al lang iets aan en ik best veel het savonds en ongeregeld want met sport en mijn zus en zo gaat het niet echt om elke dag op de zelfde tijd te eten. en ik heb de heledag door trek en honger

Meestal komt honger of trek door verveling. Of daar ontstaat het uit. & natuurlijk omdat je er erg op gefocust ben dat wilt echt wil afvallen. Dan denk je er waarschijnlijk ook vaak aan. Misschien moet je gewoon afleiding zoeken?

Je eet te weinig. Genoeg eten is ook een sleutel tot afvallen, maar je moet wel verstandige dingen kiezen. Dus 3 volwaardige maaltijden, 3 tussendoortjes (waarvan twee fruit). Als je aan de richtlijnen houdt om gezond te eten kan er niet veel fout gaat. Dus dit betekent:

• 2 stuks fruit per dag
  • 6 boterhammen per dag
  • Frisdrank/zuivel etc door lightvarianten vervangen
  • 3 -4 opscheplepels groenten
  • 3 - 4 opscheplepels aan pasta/rijst/aardappelen
  • 75 gram vis/vlees
  • 400 ml zuivel
  • boter om mee te bakken vervangen door (olijf)olie
  • meer volkorenproducten; maar je brood nooit door crackers vervangen!

Hou er rekening mee dat je genoeg calorieën binnenkrijgt, op een dieet van bijvoorbeeld 1200 calorieën trek je het niet meer. Door zo weinig te eten krijg je juist honger en krijg je vreetbuien. Dus eet om de 2,5 - 3 uur. Wat je veel beter kunt doen is verstandig maar wel genoeg eten. Straf jezelf niet teveel af; want dan krijg je snel snackbuien. Af en toe een kleinigheidje kan best.

@ nonochan
ik weet ook dat ik goed moet eten en doe ik ook dat was maar een dag maar wat ik al zij heb konstand zin in iets

schrijf een wat jullie eten en waneer