Over de Bijbel heen tekenen

Stel: je hebt een oude bijbel in huis (of een ander heel erg oud boek) wat kun je er dan beter mee doen dan over de tekst heen te tekenen? Soms komen hier echt prachtige dingen uit voort.

Zoals je ziet kunnen de tekeningen over het verhaal gaan, maar ook over iets helemaal anders.
Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het echt prachtig om te doen en zou er graag mee beginnen.
Ik vraag me af of nog meer mensen het zouden willen doen.

De voorbeeldjes doen het niet dus zet ik ze hier maar :flushed:

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van vind om in een bijbel te tekenen…

Ik vind het super! :slightly_smiling_face: Zeker omdat het ook gewoon mooi gedaan is natuurlijk. Wel zou ik het gerelateerd aan het verhaal laten (of je gedachten/gevoelens daarbij) want hierdoor creëer je naar mijn mening juist meerwaarde (voor jezelf, niet als toevoeging aan de bijbel uiteraard).

Met welke reden vraag je dit? :slightly_smiling_face:

Iets in mij zegt dat het niet helemaal okee is om in een bijbel te gaan tekenen haha

Ik zou het ook graag willen doen omdat het echt superleuk lijkt!

Het mag ook een ander oud boek zijn, ik denk dat het in een oude bijbel niet zoveel kwaad kan :flushed:

Nou je hebt mij ook geïnspireerd dus bedankt!

Ik vind het overigens wel respectloos naar moslims toe vinden wanneer iemand in de Koran zou tekenen omdat moslims op een andere manier naar de Koran kijken.

Je kan toch net zo goed illustraties van een verhaal maken in een dummy of mis ik het punt ervan of zo :’)

Oke nee hier ben ik echt te christelijk voor opgevoed haha :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wauw! Ik ben zelf christelijk en ik wou de mooiste teksten in de bijbel gaan markeren maar dit is veel mooier. En ik denk dat het niet erg is om in de bijbel te tekenen, het geeft er juist nog meer waarde aan!

Mm… Ik ben helemaal niet gelovig, maar toch vind ik het iets vreemds hebben. Misschien inderdaad als de tekeningen met de tekst te maken hebben.

Ik ben dat niet gelovig, maar vind dit toch eigenlijk iets dat je niet kunt maken… Als je zo nodig zulke tekeningen wilt maken die daar mee te maken hebben, kun je dat ook gewoon in een tekenboek doen

Nee dit, vind het toch respectloos ofzo. Al geloof ik er zelf niet in, t idee om in een bijbel te tekenen staat me toch echt tegen

Ik geloof zelf niet, maar vind zoiets wel quite rude om te doen in een bijbel…
Koop dan lekker een notitieboekje ofzo.

Wel interessant dat meerdere meiden die niet geloven het niet zien zitten terwijl Kak en ikzelf het juist een goed idee vinden (en christelijk zijn).

Ik zat er zelf ook over te denken (ben niet gelovig) en ik zou het zelf niet doen, vooral omdat de bijbel voor mij juist geen inhoud heeft, ik zou het zelf respectloos vinden als ik dat zonder achterliggende gedachte zou doen. Ik kan me wel voorstellen dat wat Kak zei, illustraties maken die het verhaal versterken of dat voor haar de inhoud/gevoel van de tekst weergeeft oid bij de voor haar mooiste/belangrijkste stukken dan wel mooi is en eerder ontzettend respectvol in plaats van respectloos.

Ik vind het zonde van het boek en vind het ook niet kunnen eigenlijk, ik ben ook christelijk opgevoed en vind het een beetje respectloos.

Als je het wil doen, moet je dat lekker doen. Ik zie de bijbel maar als een boek (ben niet gelovig) dus ik vind het niet raar. Ik vraag me wel af waarom je dan de bijbel wil en niet een ander boek, je favo leesboek bijvoorbeeld?

Ahh ziet er zo gaaf uit! Ik ben erg zuinig met mijn boeken, maar misschien dat ik het eens kan proberen als ik ergens een tweedehands boek vandaan haal. Geeft een extra persoonlijke waarde aan zo’n boek, dus lijkt me inderdaad júist geschikt om met een Bijbel te doen als je gelovig bent.