Ov studentenkaart

Ik heb een ov studentenkaart voor door de week om naar mijn studeerplek te reizen. Maar aangezien het hier in het noorden nu nog vakantie is, is deze dan geldig? Of moet ik hem opladen?

Hij is gewoon geldig, omdat vooral universiteiten hun eigen zin doordrijven met vakanties. Ze kunnen niet met iedereens vakantie rekening houden. Dus gewoon lekker gratis.

Hij is alleen niet geldig in de zomervakantie ne in het weekend, verder alle vakanties wel.

Jup, gratis. alleen tijdens feestdagen en tijdens bepaalde weken in de zomervakantie (volgens mij alleen de bouwvak) niet.

Dankjewel dames!

Heb je hem al geactiveerd? Dat moet eerst gebeuren namelijk.
Als het goed is heb je een bijhorende brief gehad met daarin de startdatum van je OV. Dat je hem vanaf een bepaalde datum kan gebruiken. Vanaf die dag issie geldig en ook nog in de kerstvakantie ja.
En we moeten hem nu standaard ook het station inchecken als studenten, dat hoefde voorheen niet, maar sinds 1 januari wel.

In het vervolg: ismijnovgeldig.nl :grin:

je kunt trouwens ook niet gratis met bepaalde feestdagen zoals kerst! (:

Ja check van te voren even welke dagen hij niet geldt. Dit zijn dagen als 5 mei en kerst en in ze zomer uit mijn hoofd een maand.