OV studentenkaart

ik heb een vraagje, en hoop dat er hier meiden zijn die mij even kunnen helpen
sinds 3 december ben ik 18 en heb een OV studentenkaart
ik heb hem al geactiveerd, maar vanaf wanneer kan ik deze gebruiken?
ik las ergens dat je deze pas kan gebruiken als je je 1e studiefinanciering binnen hebt gekregen (wat ik nu nog niet gekregen heb) en anderen zeggen weer vanaf 1 januari…
Iemand die dit weet? want ik moet morgen met de bus, en heb geen zin om daar voor paal te staan omdat dat ding het nog niet doet X’D

Ik heb geen idee… Ik zou het gewoon proberen in de bus;) er zijn zovaak mensen waarbij die het niet doet, omdat het saldo te laag is. Dan gaan ze m daarna gewoon opladen.

je kunt het gebruiken vanaf je 18de, tenminste zo was het bij mij.

Je hebt waarschijnlijk ooit een brief of mail gehad waarin stond dat je em vanaf een bepaalde datum kon ophalen, het abonnement, en vanaf een andere datum kon gebruiken. :wink:

Ik denk dat als je hem geactiveerd hebt er gewoon op kan reizen. Maar dan neem je voor de zekerheid toch gewoon geld mee?

thnx voor de reacties ^^

Reacties mogen blijven komen :wink:
zijn er nog meiden die ook 18 zijn en die OV studentenkaart al in gebruik hebben?

Uuuh. Ik kreeg mijn OV al in september. En kreeg mijn eerste studiefinanciering in Oktober. Vanaf dat moment mocht ik hem gebruiken.

En ik ben pas 17…

vanaf de 15e in de maand waarin je studiefinanciering ingaat, dat stond in mijn brief haha.

Vanaf je 1e stufi toch?
Ik word in januari 18, maar krijg pas in april stufi en OV,

Same! Had ik ook… vind het maar vague…

Dan zitten jullie waarschijnlijk op het HBO en de TS niet, mensen die namelijk niet op het HBO/WO zitten die krijgen pas vanaf hun 18e stufi en ov.

Aha op die fiets. Idd op het HBO/WO krijg je het één maand later of zo (vage shit) dan de rest (als je nog 17 bent). Maar dan zal dat het verschil wel zijn :"D

ik zit idd op MBO
Maar het is dus als je je eerste stufi binnengekregen hebt?
Dus als het geld op je rekening staat, dan kan je je OV kaart gebruiken?

stel je opleiding HBO/WO begint op 1 sept 2011 en je bent voor juli 2011 18 geworden dan begint je stufi en ov op 1 sept. word je na 1 juli 2011 18 jaar maar je gaat wel naar het HBO/WO dan krijg je vanaf okt stufi en ov. dat heeft te maken met de vier kwartalen van het jaar. Je moet natuurlijk wel ruim op tijd aanvragen!

staat het niet op de website van ib-groep wanneer je ov kaart in gaat? dat stond er bij mij wel op.

OV kaart gaat in het kwartaal nadat je 18 bent geworden, voor jou 1 januari dus :3

ik ben zondag 18 geworden maar krijg pas 1 april mijn stufi en OV kaart n_n
lekker, ben 12 uur te laat geboren.