OV-Korting

Heee,

ik heb morgen examen in Den Bosh, en ik ga samen met mijn klasgenoot reizen want hij heeft ov. (dus kan ik met 40% korting meereizen)
maar we gaan de trein van 7 uur pakken dus ik vroeg me af vanaf hoelaat die OV-Korting voor mij geldig is?
ene zegt 4 uur, de andere zeg 9 uur.
heb al op google gezocht maar kon niks vinden.

thanks!

Vanaf 9 uur.

Gratis of met korting reizen in het openbaar vervoer met de OV-studentenkaart. Je kiest op het postkantoor/-agentschap voor een week- of een weekendkaart.

Weekkaart
vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)
korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur
korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur

:anguished:?

Vanaf 9 uur. Ik heb er zelf ook 1, volgens mij is ie voor haar ook pas vanaf 9 uur geldig. Maar je kan natuurlijk altijd heel onschuldig doen alsof je dat niet weet en hopen dat je een lieve kaartjesknipper tegenkomt…

ja ik heb er een informatiekaartje bij gekregen en dacht laat ik eens even aardig zijn :slightly_smiling_face:

-maandag tm vrijdag vanaf 9 uur 's morgens korting.
-weekend de hele dag korting.
-in de maanden juli en augustus de hele dag korting.
-tijdens een aantal feestdagen de hele dag korting. ( maar geen daarvan is morgen)

Mijn 40 procent kortingskaart werkte ook pas vanaf 9 uur.

jammer :frowning_face:

thanks iedereen =]

Niet gewoon hele dag? Ik dacht t wel namelijk x__x
Mijn weekend OV geeft mij op elk tijdstip doordeweeks die 40% korting namelijk.

OV wel maar 40 procent korting niet.

volgens mij hele dag. Want de ov-houder mag de hele dag vrij reizen en met korting in het weekend/doordeweeks (afhankelijk van welke kaart) reizen mag die ov-houder ook de hele dag.

Ik woon in Den Bosch! Wat voor examen ga je doen?

En het is vanaf 9 uur…

Edit: Voordeeluren kaart vanaf 9 uur
OV mag de hele dag…

bij mij staat geloof egt alleen maar 04:00 achterop XD

Hallo, wat een drama zeg…
Daar maken ze echt geen probleem van, geloof mij nou maar.
Als jij je kaartje gewoon laat zien en zegt dat je met je vriendin met OV meereist zeggen ze heus niet “OOH maar het is nu 7:34 en die is pas geldig vanaf 9!”
Ze knikken en lopen gewoon door.

ik heb vaak genoeg gezien en gehoord dat iemand een boete kreeg hoor… Zelfs mensen die 3 voor 9 in de trein waren gestapt die een boete kregen.

ik heb mijn examen basis WFT net gehad en heb morgen examen schade particulieren.
ik doe opleiding bank&verzekeringen.