ov kaart

Morgen moet ik dus met de bus. Hier reis ik normaal nooit mee.
Ik heb een Ov kaart voor de trein, waar mijn kortingskaart dus opstaat (40% korting). Ik heb hier verder geen saldo ofzo opgezet. Maar met deze kaart kan ik toch ook gewoon met de bus reizen? Kan ik hier dan gewoon saldo op zetten en klaar? :slightly_smiling_face:

Ja dat kan.

heee.

het ligt eraan wat voor ov kaart je hebt,
heb je een studenten ov kaart?
of heb je 1 die iedereen kan hebben?

als je een studenten ov kaart hebt is de kaart of voor doordeweeks of voor in het weekend,
heb jij hem voor in het weekend dan kan je vrijdags vanaf 12 uur gratis reizen.
heb jij hem voor doordeweeks dan kan je hem gebruiken tot morgen 12 uur snachts.

en als je een ov kaart heb die iedereen kan aanvragen moet je er geld opzetten. dat kan op een paar punten.
die oplaadpunten kan je vinden op het internet.

ik hoop dat je hier wat aan hebt :wink:

mvg wafwaf

dankjewel! ja ik heb een eigen OV kaart, volgend jaar pas studenten :slightly_smiling_face:
ik ga eens zoeken op het internet. Toch wel handig dat ik te weten kom hoe dat moet haha

Je moet er wel geld op zetten!

Ze heeft een 40% kortingskaart (voordeelurenabonnement) van de NS als ik het goed begrijp? Ik heb daarmee ook gewoon met de bus gereisd. Je moet naar een albert heijn of een andere plek waar een oplaadpunt staat (gele machine) en daar wijst het vanzelf wel. :wink:

Weekkaart is zelfs geldig tot in de nacht van vrijdag op zaterdag tot 04.00 's ochtends… :wink:

Je kunt zo’n kaart toch ook gewoon opladen bij een kaartjesautomaat?
Tenminste, ik doe dat wel altijd…

Als je er saldo op zet kan het ja!