OV Kaart

Ik heb het topic van de OV studentenkaart gelezen maar daar staat het antwoord niet in en het is een oud topic.

Ik had dus een vraagje want ik snap er niks van.
Ik word 25 januari 18 jaar en heb al een brief gekregen voor het aanvragen van mijn ovkaart. Deze krijg ik binnen 3 weken thuisgestuurd. Kan ik hem dan al gebruiken of gaat deze pas in als ik mijn eerste studiefincanciering krijg? (1 april want het gaat per kwartaal ofzo) Op de website van de ovkaart kan ik niks vinden.

Ik kon hem volgens mij meteen gebruiken zodra ik hem had opgeladen bij zo’n oplaadpunt @ Albert Heijn…
Weet niet of je hier iets aan hebt, ik heb eigenlijk geen goed antwoord op je vraag. Anders kan je misschien even naar die OV-mensen mailen?

Gaat pas in wanneer je stufi in gaat! Je kan hem in de maand voordat je stufi ingaat gaan ‘activeren’, maar hij doet het pas echt vanaf 1 april dan.

Dankje!

In de brief die meegestuurd wordt met de pas staat vanaf welke datum je 'm kunt gebruiken.

Astu (: Wanneer je je kaart krijgt staat het ook allemaal in de brief/het boekje die je erbij krijgt!

Je krijgt je stufi per maand, dat je dat weet.
Maar ik kreeg mijn eerst stufi op 22 oktober, en ik mocht mijn OV gebruiken vanaf 1 oktober. Dus vanaf de maand waarin je je eerste stufi krijgt. : )

Je moet dan niet vergeten je reisproduct op te halen!

het is per kwartaal geregeld, ik ben jarig in juli maar kreeg pas in oktober stufi en ov… dus je zal nu moeten wachten tot april :S

Nou je krijgt je stufi dus echt gewoon per maand hoor :wink: Dat je pas in oktober stufi en ov kreeg, heeft er vast mee te maken dat je toen pas stufigerechtigd was.

Ja je krijgt het per maand maar de uitgifte van je eerste stufi/OV is per kwartaal.

Ah :slightly_smiling_face: Dat is waar!