OV kaart

Hi,
ik wist niet zo waar ik deze topic moest plaatsen dus doe ik het hier.
Mijn vraag is; gister zat ik in de trein en zei de condacteur
dat ik hem nog op achternaam moet aanmelden. Weet misschien
iemand wat dit inhoud? Ik heb hem wel al opgeladen of heeft het hier
iets mee te maken? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Het was zo dat je je product kon ophalen, dat ging op volgorde van achternaam. Dus alle achternamen met een A als eerste. Maar snap het verder niet. :’)

kijk gewoon op de site over de ov chipkaart. Staat alles uitgelegd

ik denk dat hij bedoelt dat je je moet aanmelden op internet…
studentenov.nl ofso… Maar weet t niet zeker!

Nou daar had ik al gekeken, maar daar staat niks duidelijk aangegeven over aanmelden… anders had ik het hier ook niet gevraagd

Ja klopt ik heb daar ook naar gekeken en ook aangemeld wanneer het voor mij het beste was, maar het was goed gegaan. Alleen vind dit zo vaag pff begrijp er niks van!!

er staat daar zo onwijs veel, kan me echt niet voorstellen dat het er niet opstaat.

Ja ik had zeg maar een ander probleem met de trein… Mijn ov-chipkaart doet het overal behalve bij de trein… Als ik hem voor dat roze ding houd geeft hij een rood lichtje aan. Terwijl hij dat in de tram, bus, etc. niet doet.
En nee het ligt niet aan dat ik hem er verkeerd voorhoud…

Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

Heb je een week OV? Want dan hoef je niet in te checkeeen.

Ja ik heb een week OV, maar nu hoef je nog niet in te checken. Straks in maart wel en als ik niet voor die tijd wat het inhoud wat ik nog moet doen, is m’n OV ongeldig.

Ja idd, er staat onwijs veel op. Niet wat ik zoek dus, heb echt wel goed gekeken.
Er staat wel iets met aanmelden maar niet over de achternaam,

Hij bedoelt denk ik dat je je reisproduct nog op moet halen, dus dat je aangeeft of je een weekend of week ov hebt. Dit kan je bijvoorbeeld in de AH doen, maar niet op alle oplaadpunten.

Nee dat is het denk ik niet, omdat er in de brief wel stond dat ik voor een week abo had gekozen. Het zou toch een optie kunnen zijn, maar nu omdat ik het al wel weet wat ik heb. Toch bedankt!

M’n zus heeft sinds een paar weken ook een ov(ook een week), en elke keer als ze gecontroleert werd kreeg ze te horen dat ze hem moest ‘‘activeren’’ en dus moest ze naar een apparaatje lopen en hem daar in doen en kijken of ze haar gegevens kon ophalen, en zo ja dan was hij geacctiveerd.
En zo ver ik weet moet zij wel altijd in en uitchecken ookal heeft ze een week ov.

dit bedoel ik dat je moet doen:
Het ophalen werkt als volgt:

1. Ga naar een ophaalautomaat, kijk hier voor een ophaalautomaat bij jou in de buurt, let op, NS kaartautomaten zijn géén ophaalautomaten;
  2. Steek je Studenten OV-chipkaart in de pasinvoer met het OV-chipkaartlogo;
  3. Het huidige saldo op je kaart verschijnt in beeld;
  4. Kies ‘ophalen bestelling’ in het beeldscherm;
  5. Het product dat voor je klaarstaat wordt getoond;
  6. Je moet je opdracht bevestigen om te zorgen dat jouw product op je Studenten OV-chipkaart wordt geladen, druk op ‘ja’;
  7. Wacht tot de bestelling is bijgeschreven op je OV-chipkaart en wacht op de bevestiging,
  8. Neem je opgeladen OV-chipkaart uit de automaat;
  9. Check eventueel of je studentenreisproduct goed geladen is bij een automaat of balie.

Agree

Als je hem opgeladen heb bij zo’n geel apparaat dan is er niets aan de hand en lult die conducteur uit zn nek.
Als je hem nog niet opgeladen heb: DOE SNEL. Anders krijg je daar weer gezeik mee.

ik zou het aan iemand vragen bij een informatiebalie op een station

Ook in maart hoef je in de trein niet in te checken.

zijn er meer mensen die vandaag hun week-ov op hun ov chipkaart hebben geladen en toen ze daarna met hun kaart wilden inchecken dit kregen:
error 073 kaart ongeldig

:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:??shitkaart?:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:?