OV chipkaart

Nou ik heb een persoonlijke OV- chipkaart met een abonnement erop ( 48 euro) maar moet je dan toch wel in -uit checken of hoe zit dit in elkaar?

UP

Ja dat moet.

Er staat geld OP.
Als je niet incheckt gaat er geen geld AF.
Dus. Lijkt me dat je zelf je vraag nu kunt beantwoorden.

je moet je in en uit checken

Vooral niet vergeten uit te checken! Anders betaal je namelijk voor de hele rit terwijl je misschien ergens halverwege uitgestapt bent

ALTIJD in en uitchecken. je komt de bus sowieso niet in zonder in te checken, vandaar. Als je niet uitcheckt betaal je de hele ritprijs (van beginpunt tot eindpunt), dat kan flink duur worden.

Iedereen moet trouwens met OV-chipkaart tegenwoordig in en uit checken, ook studenten. Anders krijg je een boete van 35 euro.

Volgens mij nu nog niet hoor als je het vergeet. Maar over een paar weken zijn ze vast niet zo makkelijk meer.

je moet in- en uitchecken. iedeereen.

Je krijgt nu inderdaad alleen een waarschuwing, maar ze mogen wel boetes gaan geven straks. Lekker lullig, reis je gratis en krijg je nog een boete :’)

Nee klopt, een conducteur zei tegen mij dat ze vanaf volgende week echt boetes gaan uitdelen.

Volgens de conducteur 50 zelfs… Maar kan zijn dat die lekker 15 euro fooi aan zichzelf geeft :"D

Lol! Hahah

Haha! Volgens mij moet je 35 euro + de rit prijs betalen. Dus dat kan flink aantikken.

Jup, 35 euro + rit prijs.
Ik heb dus eens een boete van 78 euro gehad omdat ik volgens hun niet was ingecheckt (was met gewone ov) terwijl ik dat toch echt had gedaan. Later bleek dat er een storing was geweest in t apparaat en kreeg ik na veel bellen t geld van de boete etc weer terug.

Heeft mijn vriend ook gehad, echt slecht vind ik dat. Hij heeft ook heel veel met de klantenservice gebeld en kon die telefoonkosten niet terug krijgen, terwijl zoiets toch echt hun schuld is :’)

Bedankt! :slightly_smiling_face: maar nog een vraagje bij een OV chipkaart MET ABONNEMENT moet daar ook los van je abbo geld op zitten?

hoe zit het dan met als je met iemand meereist die je 40% korting geeeft.
meereiskorting ofzo
hoe doe je dat met OV Chipkaart?