Ov-chipkaart

Hee,

Ik heb net deze week een ov-chipkaart gekregen, hartstikke leuk natuurlijk. Maar ik moet dus een stageplek vinden. De stageplekken die dichtbij zijn, vind ik niet zo heel leuk. Best veel met paarden, ik heb niet zoveel ervaring met paarden dus dat lijkt me niet zo handig.

Nu heb ik er wel 1 gevonden en dan moet ik met de bus reizen (1.41 uur). En dat kost wel meer dan 6 euro per rit. Ik moet twee maanden stagelopen en dan kom je zo op de 500 euro uit. Ik vind dit nog wel wat.
Ik heb ook wel eens gehoord van een maandkaart, dat is 138 euro per maand (logisch). En voor 2 maanden is dat 276 ofzo :stuck_out_tongue:? Ik weet niet of ik dit wel wil doen, ik moet ook 2x overstappen, maar de stageplek LIJKT me leuk!

Wat zal ik doen? En hoe moet je dat doen met die maandkaart, hoe moet je dat erop zetten? Ik ben 17 jaar, krijg ik dan ook reductie?

Groetjes, Lisanne

nee je krijgt geen reductie dat is alleen tot 12 jaar dat je het kindertarfief betaald of als je student bent en je met een week kaart in het weekend reist over andersom.

Je gaat naar een plek waar ze abonnementen verkopen (kijk op site van ov-chipkaart) en dan kan je het bij een automaat erop zetten door je pas erin te doen en dan bestelling opgehalen ofzo. En meestal is zo een automaat al in de winkel.
Naja op die site staat heel veel uitleg dus moet je daar maar even op kijken.

Persoonlijk zou ik voor de stage dichtbij gaan omdat het best wel veel geld is. En je krijgt zeker ook geen stagevergoeding?

Waar woon je ergens? Want hier in Brabant heb je dagkaartjes in de bus, dan mag je voor 3 euro de hele dag met de bus. Dat zou een hoop schelen in de kosten!

En zo’n abonnement moet je inderdaad op de site kunnen kopen, dan zetten ze dat voor je klaar en kan je het op je kaart laden met zo’n automaat :]

ik moet zeggen 138 euro/maand voor 1.41 uur is veel goedkoper dan bij ons! Een maandkaart waarmee je ong 30 min mee kan is 98 euro.

Upje