OV chipkaart & uitchecken.

Hi,guys.

Dit is echt al de 3de x dat ik vergeet uittechecken in de bus.
In 't begin,denk ik ;
Ik moet uitchecken,ik moet uitchecken,ik moet uitchecken.
Maar dan op 't laatst,ben ik met andere mensen aan 't praten en loop ik zo de bus uit,zo stom.

Heeft iemand dit ook wel eens,en wat doen jullie eraan?
Hebben jullie tips om 't niet tevergeten?

Want én 't is duur,maar ook erg irritant.

x’

Vraag anderen of ze je willen helpen herinneren.

Ik hou em altijd in mn hand. :slightly_smiling_face: Dat helpt in elk geval wel! Als ik em in me tas of portomonnee stop dan vergeet ik het inderdaad ook.

pffff dat heb ik ook altijd, of er staan allemaal mensen voor dat ding zodat je nog op het laatste moment uit moet stappen maar dat je niet ziet of je nou wel of niet hebt uitgecheckt :@

maar daar is niets aan te doen

misschien je ov-kaart in je hand blijven houden tot je bent uitgestapt? dat helpt bij mij wel een beetje (niet dat het handig is, maargoed)
of fietsen :stuck_out_tongue:

In mn hand houden!

Ja,inderdaad.
Of er gaat meteen nadat jij het uitgecheckt iemand anders uitchecken.
Dan zie je ook niet of je hebt uitgecheckt.
Had ik ook een x,was ik niet uitgecheckt.

Tja,de ov is niks voor mij.
Maar in me hand houden is wel een goede :grinning:

ik check altijd uit vlak voordat ie stilstaat…

al uitchecken als je voorbij de ener-laatste halte bent maar nog niet bij de halte waar je uit moet stappen!

Daarom noem ik hem de OV-Shitkaart.

Ik heb gewoon een abbonoment. Scheelt het vergeten op het laatste moment.

Ik hou hem altijd in me hand als ik dan met de metro moet.

Ik krijg binnenkort ook de OV, en eerlijk gezegd vind ik het een verschrikkelijke uitvinding :stuck_out_tongue: Wat als iedereen massaal overstapt naar OV chipkaart (wat ze wel van plan zijn) Dan komt er een hele rij in de bus met mensen die allemaal willen uitchecken? :l Haha, naja sorry ik wilde dit gewoon even zeggen :stuck_out_tongue:
En tips eh… in je hand houden inderdaad :wink:

Toch juist chill als ze buiten werking zijn? Kost het je geen geld.
En er komt geen rij in de bus met uitchecken aangezien dat in 1 seconde gebeurd is en mensen vaak al uitchecken voordat de bus stil staat. No problem dus. Ik reis al een hele tijd met de ov chipkaart, kan ook over 2 weken niet anders meer maar ik vind het wel handig. :slightly_smiling_face:

Ik stop hem gewoon niet meer in mijn portomonnee na het inchecken en hou hem bij. Vergeet ik het ook niet.

Ik check altijd uit één halte voordat ik uitstap.
En ik hou mn OV-chipkaart bij de hand, als ik in de bus zit tenminste.

Dan rekent 'ie toch minder geld af? Of niet?

Chill toch.

Ja, klopt. Maar ik betaal niet, maar de overheid. Dus het boeit mij niet echt.
En de buschauffeur zegt er nooit wat van (:

Haha,dat is waar.
Ik dacht vandaag toen ik niet had uitcheckt ; Ik ren snel naar de andere bus en check uit;Kan dat niet !
Welke plofkip heeft dat bedacht.