outfit sollicitatiegesprek

Hoi,

ik ga volgende week donderdag op solliciatiegesprek bij een advocatekantoor voor de functie van secretaresse. de dress-code is er formeel, dus ik dacht een rokje met een leuk hemdje aan te trekken. zou dat nog kunnen met blote benen of moet ik me sowieso in zo’n dunne panty hijsen (welke dan)? ik ben wel gewend van af en toe een maillot te dragen, maar dat is waarschijnlijk not done wegens te casual?

groetjes,

Sophie

Een panty is wel netjes ja, een beetje tegen zwart aan lijkt me wel een goede optie :slightly_smiling_face: Misschien dat je nog een blazertje hebt? Dat past er ook goed bij voor zo’n functie.

verplaatst. Suc6 met je gesprek!

Heb vanmiddag een sollicitatiegesprek bij een opticien, zat ook al te denken wat ik aan moest trekken…

Maar panty is echt een must! Zorg ervoor dat je rokje niet te kort is en is je hemdje wel net genoeg? Misschien kan je anders namelijk beter een blousje aandoen of een nette broek met een blazer.

Owja, voor secretaresse moet je er idd wel netjes uitzien :slightly_smiling_face: Maar een beetje zwarte panty ziet er altijd al meteen netjes uit (wel zonder ladders dan ; )).

Panty, kokerrokje, blousje (misschien blazer) en niet te hoge hakken?

dus geen maillot. dan zal ik maar op zoek gaan naar goeie panty’s, want bij mij sneuvelen die nogal snel :frowning: iemand een goeie suggestie?

Persoonlijk zou ik een taillerok met witte blouse aantrekken, eventueel een blazer en een huidskleurige, of zwarte panty.
Heel veel succes!

Als het sowieso al formeel is zou ik wel voor nette rok + panty & blouse & jasje of giletje gaan. Ietsje minder formeel dan zonder jasje/gilet.

Een kokerrok, blouse of een net truitje (niet te bloot)
gewoon een huidskleurige of zwarte panty.
veel succes! :slightly_smiling_face:

Een mantelpakje of een broekpak met een net hempje of een blouse. Geen inkijk en geen kort rokje (rokje rond de knie). Ik zou ook geen hoge hakken aandoen, maar een klein hakje, en niet te veel make-up.

Bij dat soort bedrijven en functies moet je nou eenmaal heel netjes zijn.

kokerrok? Zou je dat dan ook écht dragen als je daar aangenomen wordt? Je moet je niet speciaal voor een sollicitatie je totaal anders gaan kleden, want val je zwaar door de mand.

Ik ben zelf directiesecretaresse. Bij sollicitaties kun je het beste gewoon een nette zwarte/grijze pantalon aantrekken en een leuke blouse :slight_smile: Ik draag dat bijv. ook gewoon naar mn werk. Of ipv de blouse een leuk (basic) shirt met een blazer.

Op internet staan trouwens veel tips wat je beter wel of niet kunt dragen naar een sollicitatie. Good luck :four_leaf_clover:

^ ik draag zelf altijd kokerrokken dus vandaar dat ik dat zei. maar als het niet bij de TS past moet ze natuurlijk niet aan doen. een nette pantalon kan natuurlijk ook.

@ lablanche; was niet raar naar jou bedoeld hoor :relieved: Het was meer omdat de topicopener het zelf ook over een rokje had. Ik vind zo’n rok trouwens wel heel mooi/sexy, maar voor mij roept dat echt zo’n typisch secretaressebeeld op hihi…
Wat voor werk doe jij dan als ik vragen mag :slightly_smiling_face:?

pantalon, heb ik nog niet, die moet ik dan gaan kopen.combineer ik die dan met huidskleurige pantykousjes? want met blote voeten in hakken vind ik ook niet fijn.

of toch maar een rok met panty? iemand een tip voor een goeie panty?

@kuzzz
haha nee dat begreep ik! ik doe nu een opleiding tot secretaresse, en als bijbaan werk ik als receptioniste. maar in m’n vrije tijd draag ik ook vaak kokerrokken omdat ik me er gewoon goed in voel, en ik vind ze zo mooi staan haha!

@ TS: Heb je wel gewoon een normale rok? niet te kort. doe daar gewoon een huiskleurige panty onder, je hakken aan, en klaar.

Ja doe dan maar een huidskleurige pantykousjes. Je kunt natuurlijk ook gewoon nette laarzen er onder doen (bij de pantalon).

welke panty ga jij aantrekken? die van hema gaan direct ladderen bij mij :frowning_face:

@ sofiektsje; bij de V&D en Livera hebben ze goede panty’s. Als je er niet uit komt, vraag dan sowieso een medewerker (ivm de kleur :slightly_smiling_face:.

hun huismerk nemen dan?