Oudjaar alleen

Hey!

Ik heb een vraagje! Normaal ging ik deze avond samen met mijn vriend gourmet eten bij vrienden van hem die ik nog nooit gezien heb. Daarna gingen we naar de stad en vervolgens naar huis bij hem slapen en de volgende avond diner bij hem thuis. Nu moet ik studeren en heb ik niet veel tijd en wil ik liever niet uitgaan. Ik zeg al langer dat ik niet naar de stad wilde, maar gisteren kregen we ruzie. Hij zei dat ik niks te zeggen had omdat ik zelf geen plannen had gemaakt en mij dus maar moest aanpassen aan iedereen. Ik zei dat ik heel de avond en twee dagen volgens zijn plannen had gemaakt en nu 1 dingetje niet wilde, dus ik begreep niet dat hij zo boos werd. Overigens zijn we morgen 1 jaar samen en dacht ik dat het ging dat we samen konden zijn en had ik daarom geen plannen gemaakt. Uiteindelijk ga ik niet voor mijn plezier oudjaar vieren met mensen die ik nog nooit gezien heb, die franstalig zijn en helemaal niet sympathiek op mij overkwamen. Nu uiteindelijk heeft hij gezegd dat we vroeg naar huis zullen gaan, enkel en alleen omdat hij mij niet in de steek wilt laten, maar hij vindt me nu een chanteerder (omdat ik zei dat ik anders niet mee wilde). Hij heeft ook gezegd dat hij me niet meer wilde zien en mij egoïstisch genoemd, een verwend nest…

Nu heb ik eigenlijk zoiets van, ik heb alles volgens jou plan gedaan omdat oudjaar voor mij niet zoveel betekent en ik gewoon bij hem wilde zijn. Nu ik merk dat hij eigenlijk niks voor mij overhad en voor hem het duidelijk niet zo belangrijk was om iets met mij te doen. Nu heb ik meer zin om thuis te blijven, een pizza te eten en een nieuwe film te kijken en vroeg te gaan slapen. Maar ik ben bang dat ik straks misschien spijt zal krijgen en me zielig zal voelen? Langs de andere kant, als ik meega, ga ik me waaschijnlijk toch wat vervelen en heel de avond moeten volgen, aangezien ik niks te zeggen heb.

Dus wat zou ik nou doen?

Ik zou thuisblijven.

Ik ben ook helemaal alleen vanavond. Is toch ook niet zo’n ramp.
Ik zou inderdaad thuisblijven, denk niet dat je je op je gemak gaat voelen vanavond.

Ik zou thuisblijven, anders pas je je uiteindelijk toch weer aan aan hem, en dan zal hij daar misschien een volgende keer weer misbruik van maken. Blijf bij je eigen gevoel en ga geen dingen doen omdat hij het wil en jij er eigenlijk geen zin in hebt.

Ja op zich is het niet zo erg, maar we zijn ook een jaar samen vanavond, had het mij allemaal wat romantische voorgesteld en als ik thuis blijf dan is het ook zo dat ik dan alleen ben om 12u,
terwijl ik al heel lang superblij was dat we het dit jaar samen konden vieren.

Ik zou wel meegaan, je vermaakt je vast wel :slightly_smiling_face:

Ik zou ook thuis blijven. Je moet geen dingen doen waar je eigenlijk geen zin in hebt.

En als je toch besluit mee te gaan, zou ik alleen meegaan naar die vrienden en daarna gewoon naar huis gaan.

Ik zou lekker thuisblijven inderdaad

Thuis blijven met oud&nieuw? Ik denk dat je jezelf echt alleen zal gaan voelen en er spijt van krijgt dat je niet iets leuks hebt gedaan.

Oja, dat had ik helemaal niet gelezen. Hmm dat is wel minder natuurlijk.
Kan je niet gaan en als je het toch niets vindt naar huis gaan? Zeg je tegen die vrienden dat je je niet goed voelt, weten zij veel :stuck_out_tongue:

En wat heb je uiteindelijk gedaan?

Ik had thuis gebleven, ik geef ook niet zoveel om oud&nieuw, en ik zou ook echt geen zin hebben in vreemden.
Vind je vriend wel heel aso overkomen, als je maar moet doen wat hij zegt en je een verwend nest noemt omdat je het niet laat wil maken…