Ouderss..

Hallo,
Het zit dus zo mijn ouders vinden het geen goed idee dat ik foundation, make-up en ontharingsmiddelen enzo ga gebruiken…
Ze vinden me er nog te jongen voor, en ik ben 14…
Zelf zou ik het wel willen proberen enzo…
Op welke leeftijd zijn jullie hier mee begonnen?
En zal ik naar mijn ouders luisteren of vinden jullie dat ik zelf moet belissen?
Pleasss help me!!

~kusjess~

Ik vind wel dat je nu op een leeftijd bent waar je die dingen graag wilt uitproberen, je zou natuurlijk ook eerst met bijvoorbeeld alleen mascara kunnen beginnen.

Ik vind dat allemaal wel kunnen. Misschien kun je ipv gelijk veel make-up eerst mascara opdoen en dan steeds een stapje verder. Ontharingsmiddelen vind ik zeker kunnen, je moet toch wel je oksels scheren neem ik aan.

Dat allemaal gaan gebruiken vind ik ook een beetje teveel van het goeie. Zelfbruiner op je 14e is een tikkie intens. Ik begon op jouw leeftijd wel met scheren en langzaam make-up te gaan dragen en dat is best oke naar mijn mening. Foundation is misschien niet echt nodig, je kunt ook een bb-cream of concealer proberen? Dat is iets minder heftig qua dekking.

Praat er gewoon met je ouders over! Ik zou het niet achter hun rug gaan doen, wat waarschijnlijk toch niet zo flex uit zou pakken. Als hun jonkie opeens eruitziet als een wortel weten ze vrij snel wat er aan de hand is.

Dankje wel voor alle tips!!

Het proberen, ok. Het dagelijks gebruiken, nee.

Hoe willen ze controleren dat je geen ontharingsmiddel gebruikt? Vraagt jouw moeder of je even je arm omhoog wilt doen en je broekspijpen op wilt stropen?

Nee haha, maar alles achter hun rug om doen is ook niet prettig

Ik ben 22 en gebruik dat nog steeds niet :’)
Ontharen vind ik wel normaal. Maar ik zou niet direct aan de zelfbruiner gaan, dat staat echt nep en je bent nog maar 14. Foundation zou ik ook nog even mee wachten. Een beetje mascara enzo moet wel kunnen, maar bouw het gewoon langzaam op zodat je ouders er ook aan wennen. En vraag het ook eens in het make up topic :slightly_smiling_face:

Bedankt zal even kijkn

Hey!

Ik weet hoe het is als je ouders er zo moeilijk over doen!
Ik was zelf 13 toen ik wou beginnen met make-up en ontharingsmiddelen. Toen ik dat vertelde werd ik keihard uitgelachen. Ik heb zelf nog een zus (die was toen 17) die dat allemaal al gebruikte. Ik weet echt nog zo goed dat ik met mn zus ging winkelen en dat we thuis kwamen met 3 hema en kruidvat tasjes vol make-up, foundation, ontharingsdingen etc… Toen werden mn ouders echt heel boos, maar ik zei dat ik geen bon had meegenomen en dat ik het nu wel ‘moet’ gebruiken. Naja dat lieten ze toe en zo is het eigenlijk ook gebleven, ik heb er nooit echt toestemming voor gehad.

Als je make-up gaat kopen, doe dan niet de volgende dag naar school gelijk foundation, blush, eyeliner mascara enzo op. Want geloof me dat valt echt veeeeeels te veel op.

Ik ben nu 16 en gebruik dagelijks mascara, teken mn wenkbrauwen heel lichtjes bij, concealer en matterende poedertje. Soms eyeliner erbij. Maar oogschaduw echt nooit alleen op feestjes. Morgen ga ik ff mn eerste foundation, misschien is het toch wat en ziet het er wel natural uit. Naja ben benieuwd

Kortom: Gewoon kopen en je ouders negeren. Ik zou er persoonlijk zelf niet onverzorgd bij willen lopen. Je hoeft niet meteen foundation ofzo te gebruiken. Maar mascara en als je het nodig hebt concealer, vindt ik wel echt een must voor een 14-jarige.

Ik vind trouwens foundation echt niet gek voor een 14 jarige. Sommige mensen hebben echt een vreselijke huid en dan is foundation wel handig

Ik ben nu 14 maar ik snap niet zo goed wat ik zonder ontharingsmiddelen zou moeten eigenlijk. Als je al haar hebt is het wel fijn om het te kunnen scheren.
Ik vind eigenlijk ook dat ze make-up enzo niet meer echt kunnen verbieden op je 14e. Als je van jezelf een mooie zuivere huid hebt is iets als foundation natuurlijk wel een beetje onnodig. Kan je niet even met ze overleggen en voorstellen dat je bijvoorbeeld eerst alleen maar wat mascara gaat dragen?