Hey!
Ik weet hoe het is als je ouders er zo moeilijk over doen!
Ik was zelf 13 toen ik wou beginnen met make-up en ontharingsmiddelen. Toen ik dat vertelde werd ik keihard uitgelachen. Ik heb zelf nog een zus (die was toen 17) die dat allemaal al gebruikte. Ik weet echt nog zo goed dat ik met mn zus ging winkelen en dat we thuis kwamen met 3 hema en kruidvat tasjes vol make-up, foundation, ontharingsdingen etc… Toen werden mn ouders echt heel boos, maar ik zei dat ik geen bon had meegenomen en dat ik het nu wel ‘moet’ gebruiken. Naja dat lieten ze toe en zo is het eigenlijk ook gebleven, ik heb er nooit echt toestemming voor gehad.
Als je make-up gaat kopen, doe dan niet de volgende dag naar school gelijk foundation, blush, eyeliner mascara enzo op. Want geloof me dat valt echt veeeeeels te veel op.
Ik ben nu 16 en gebruik dagelijks mascara, teken mn wenkbrauwen heel lichtjes bij, concealer en matterende poedertje. Soms eyeliner erbij. Maar oogschaduw echt nooit alleen op feestjes. Morgen ga ik ff mn eerste foundation, misschien is het toch wat en ziet het er wel natural uit. Naja ben benieuwd
Kortom: Gewoon kopen en je ouders negeren. Ik zou er persoonlijk zelf niet onverzorgd bij willen lopen. Je hoeft niet meteen foundation ofzo te gebruiken. Maar mascara en als je het nodig hebt concealer, vindt ik wel echt een must voor een 14-jarige.