ouders.

hier zijn al zo topics over geweest , maarja ik wil toch even mij verhaal kwijt!
ik heb alweer een maand een vriend van 17 , enik ben zelf 16 , een hele leuke relatie ! maar ik heb dus een zusje van net 14 , die een jaar heeft met haar vriend van bijna 17 . Ik mocht eerst altijd met jongens na boven , tv kijken enzo! maarja door me zusje van 14 mag dat dus niet meer , ze heeft 1 x tv gekijken op mijn kamer , en ze had toen nog maar net 2 weken en lagen al bij elkaar in bed… dusja me moeder heeft liever niet meer dat we met jongens na boven gaan. Maarja me vriend en ik willen ook wel met zn 2e een film kijken bij mij thuis of gewoon ff tijd voor ons twee’en , want nu kijken we altijd tv met mn ouders… dat begin ik ook wel zat te raken! maarja van me vader mag ik dus wel na boven , maar van me moeder dus niet… dusja tips??

mischien kan je zeggen ‘kom me anders zo af en toe maar controleren’ mss helpt het

Als je moeder in een ‘goede bui’ is, kan je een gesprek met haar derover beginnen. Zeg tegen haar iets van: ‘‘Mam, ik vind het echt oneerlijk dat als mijn zusje iets fout doet, dat IK daaronder moet lijden… Ik bedoel, mijn vriend en ik willen ook gewoon privacy, kom soms maar even kijken als je me niet gelooft oke? Maar papa maakt er geen probleem van & ik begrijp écht niet waarom het niet mag terwijl ik nooit wat fout heb gedaan’’

kijk anders bij hem thuis een filmpje…

en praat er goed over met je ouders

Wat hier boven allemaal al gezegd is. Als dat niet helpt moeten jullie naar hem toe gaan als jullie alleen willen zijn. Of mag het van zijn ouders ook niet?
Het is jammer maar wel je enige optie.

jaa van zijn ouders mag het wel hoor! die hebben der echt geen problemen meer , ze kloppen netjes aan als ze iets moeten vragen , en verder laten ze ons lekker alleen! mn vriend wil graag dat ik met oud en nieuw bij hem kom slapen , kom goed het jaar in te gaan! ik wil dat ook wel heel graag , maar van me vader mag het sws wel , maar durf het niet eens aan me moeder te vragen! :blush:

Je kan aan je vader te vragen je moeder een beetje over te halen!

Je kunt misschien als het niet mag vragen of het wel mag als jullie apart slapen… of wel in de zelfde kamer maar niet in het zelfde bed. Zoiets. Het helpt misschien ook als je moeder de ouders van je vriend even kunnen bellen. Dat hielp bij mij in ieder geval bij mijn eerste vriendje.