ouders.

hey,

ik heb eigenlijk al heel lang een probleem met me ouders. Om eigenlijk alles maken ze een drama, bijv. als ik even de verkeerde thee pot pak kan het al een hele hoop drama opleveren.
Ze zeuren constant of ze zijn boos, vroeger gingen we weleens ‘dagjes uit’ maar dat was alleen maar ruzie en meestal zat ik dan op mijn mobiel.
Ik hoor altyd van mensen, dat ze gaan winkelen en een goede band met hun ouders mensen, soms denk ik bij mezelf; had ik dat ook maar.
Meestal is mijn humeur op school s’ochtends ook gewoon verpiept, wat standaard is, maar bij mij nog net iets meer. Ik kom soms ook een beetje stil over, want ik ben dan nog chagerijnig en heb dan echt geen zin om met mensen te praten, wat moeilijk is om uit te leggen.
Dit klinkt misschien een beetje droog maar…
heeft iemand tips?

Toon zelf wat initiatief om leuke dingen met ze te gaan doen?

Eens met Brod. En probeer uit je puberteit te komen (dat bedoel ik niet gemeen of kinderachtig). Ik had namelijk precies hetzelfde met m’n stiefmoeder & vader en nu kan ik er weer goed mee.

Ik ben het ook eens met Brod. Ga eens op zoek op wat sites voor leuke uitstapjes en stel het voor. En neem dan je mobiel sowieso niet mee, zodat je daar al niet naar uitwijkt. Dan kunnen je ouders daar ook niet meer over zeuren.

Nadat iedereen ouder werd hier in huis en ging studeren, gingen wij ook niet meer weg met z’n allen.
Zo’n dagje uit moet van elk gezinslid komen. Je kan het voorstellen en dan mag geen enkel lid zijn of haar telefoon meenemen.
Een dagje Efteling of iets.

Hier bij mij thuis, is er soms ook spanning. Iedereen heeft het druk, gespannen, stress en dan hoeft er maar iemand iets te doen en de ander schiet uit z’n vel.
Neem 't met een korreltje zout. Draai je hoofd weg en loop naar boven.
De confrontatie aan gaan is ook niet slim. Ouders willen nu eenmaal gelijk.
Hecht overigens niet teveel waarde aan ouders-kinderen uitjes. Die worden alleen maar meer pasé als iedereen op zaterdag of in vakanties werkt en studeert. Dop je eigen bonen

Probeer bij al dat drama een beetje uit de buurt blijven.
Als je dus bijvoorbeeld de verkeerde theepot pakt, en je ouders reagereen geïrriteerd/boos, begin dan niet gelijk ook boos te worden en te schreeuwen of zoiets. Maar zeg dan gewoon ‘sorry, ik wist niet dat ik die andere moest pakken’ en loop dan terug om de goede te pakken.

Misschien wil je dat niet doen, omdat je niet wilt dat je ouders over je heen lopen. Maar als je dit gewoon een paar keer doen, hebben je ouders later het gevoel dat als je iets fouts doet dat ze daar niet gelijk boos op hoeven te worden. Maar dat je het gewoon verkeerd begreep. : )

Wat Brod en Kloot zeiden.