ouders..

Soms ga ik wel eens afspreken met een leuke jongen, maar ik kan niet liegen tegen mn ouders en ik wil het dus niet vertellen…
Wat doen jullie meestal?
xoxo

dat probleem heb ik ooit gehad. Gewoon vertellen, dat blijft het beste. En anders niet afspreken want als je niet kan liegen en ze betrappen je is dat nog veel erger

Ik vind het nooit zo een fijn onderwerp om met mijn ouders over te praten, niet dat ze ouderwets zijn ofzo. Ze accepteren het allemaal wel, maar gewoon het feit dat ze het weten en er soms beginnen over te praten. Ik bespreek die dingen liever met mijn vriendinnen. Ik heb al een paar keer gezegd dat we met een groepje gingen afspreken, maar soms lopen we ook buiten en dan ben ik bang dat ik ze tegen kom.

maar stel je voor je komt ze tegen, dan zullen ze echt teleurgesteld zijn.

En wat als je het nou gewoon in vertrouwen tegen je moeder verteld ?

ja dat kan ik wel doen, maar vaak wordt het toch niks met zo een jongen omdat een van ons dan afhaakt. snap je?

haha, ook ooit gedaan en ons mam kwam er achter, die was laaiend.

ik snap het, ik heb daar ook heel veel last van gehad.
Ik ging altijd stiekem, ik ben verder nooit betrapt ofzo maar het geeft nou niet echt bepaald een goed gevoel.

Laatst heb ik voor de eerste keer mijn ouders over een jongen vertelt, en ze reageerde heel normaal. Ik was best wel opgelucht, en had helemaal niet verwacht dat zo reageerde!

Ik zei altijd dat ik naar een vriendin was, of skeeleren of wat dan ook.
Maar nu zeg ik het gewoon :wink:

ik denk dat je het heel nonchalant moet zeggen, zo van : mam ik ga even met … naar buiten. Maar ik heb daar niet zoveel problemen mee dus ja…

Gewoon vertellen, ze zijn zelf ook jong geweest :wink:

Het kunnen toch ook gewoon vrienden van je zijn? Als je gewoon verteld mam… Piet komt langs/of ik ga naar Piet. Stel ze vraagt wie is Piet zeg je een vriend. Misschien dat ze er nog verder op door gaat maar dan kan je toch gewoon vertellen dat je hem misschien wel leuk viind?

Ja ook nonchalant, gewoon van “ja ik heb afgesproken met Y.” ofzo en dat ik hem ken via een vriendin.

ik zeg gewoon meestal dat ik naar een vriendin ben. waarom zou je dat niet kunnen zeggen. en dan als je iets met die jongen hebt zeg je het gewoon.