Ouders...

heeyy,
Ik heb een probleem met me ouders.
Mijn ouders schreeuwen altijd tegen me,
en ik heb het gevoel alsof ik in dit huis moet wonen onder hun regels.
Het is echt heel irritant want het is altijd pak dit pak dat en als ze iets kwijt zijn moet ík het gaan zoeken terwijl hún het kwijt zijn. Like weetikveel? en net vroeg me moeder waar haar makeup tasje was ik zo van, ja naast me tas en toen ging ze helemaal schreeuwen, JA IK HEB GEEN ZIN OM HET TE ZOEKEN JE ZOEKT HET ZELF MAAR EN VOORTAAN ALS IK WAT ZEG DAN PAK JE HET GELIJk. blahblah,
en dan heb je me vader die zoveel schreeuwt dat ik nieteens meer weet hoe zijn normale stem klinkt. Mn ouders maken ook altijd ruzie en ik vraag me elke dag af waarom ze nog niet gescheiden zijn. Ik vind het thuis egtniet meer zo leuk,
sorry voor als je het zeuren vind maar ik zit er echt mee.
x

Praat met ze? Maak duidelijk waarmee je zit…

Bij mij is het veel erger, en elke dag zo.
Probeer eens te praten met hun dat je het niet fijn vind?

HEt zou hun toch niet boeien,
ik heb al zovaak geprobeert te praten maar dat hiel helemaal niks…

Laat andere familie met ze praten? Dat je aan hun uitlegt wat er thuis gebeurd en dat hun het ze duidelijk gaan maken.

Ik denk persoonlijk dat je ouders veel stress hebben. (o.a. door hun relatie) Mijn ouders hebben ook zo’n periode gehad, totdat ze tot inzicht kwamen en ineens op een dag vertelde dat alles ging veranderen. Nu begint alles beter te worden. Ik denk niet dat je veel kan doen. Ouders luisteren nou eenmaal niet snel naar kinderen als zij het onderwerp zijn. Ik zou proberen rustig te blijven in de situatie. En je kan wel praten met je ouders, gewoon over dat je het niet fijn vindt zo thuis. Maar ga ze niet vertellen dat het aan hun ligt, dan willen ze niet naar je luisteren, daar moeten ze zelf achterkomen.

Dat heb ik ook al gedaan en dan gaan me ouders zeggen ja maar zij luisterd neit en doet niet wat we zeggen enzo

@blosomnova, heel vervelend voor je, maar dat hoef je hier dan toch niet te melden? -.-

@TS, rot zeg. ik denk dat je inderdaad eens met hun moet gaan praten, probeer het een keer als serieus, zeg dat je gewoon wil dat ze niet tegen je schreeuwen en dat ze moeten gaan scheiden als ze doorgaan met zoveel ruzie maken omdat jij eronder leid en dat je het thuis zo niet meer leuk vind. je doet vast wel dingen niet naar hun zin als dingen niet pakken ofzo, dat kan, maar dan moet je duidelijk zeggen dat ze er best wat van kunnen zeggen maar niet direct schreeuwend. en dat je de regels wat aan wil passen als het je echt zo dwars zit

Zolang je onder hun dak leeft moet je ook onder hun regels leven.
Echter vind ik het belachelijk dat je ouders zo schreeuwen en je commanderen.

Misschien kan ik een keer met meo uders de regels iets aanpassen,
maarja die zijn niet echt geschreven ofso ;p
Ik heb ze duidelijk uitgelegd dat ik het niet prettig vind dat ze schreeuwen, ze ook normaalk unnen praten, ze moeten scheiden omdat ze 24/7 ruzie maken.
Resultaat: niks.

bij mij was het ook zo, precies hetzelfde.
maar nu zijn mijn ouders gescheiden en ik woon bij m’n moeder en die is nu ook een stuk relaxter nu dat m’n pa weg is :’)

Mn zusje van 4 heeft een hele hechte band met mn vaderr,
onlangs alles, dus als ze zouden scheiden zou ik eht heel zieligvoor dr vinden, want ze zou sowieso bij mn moeder en mij blijvenwant mn vader komt pas 5 uur van zn werk af dus dat gaat dan niet.

Je woont bij hun dus is het logisch dat je met hun regels moet leven.
Maar dat van zoek dit of dat vind ik wel een beetje overdreven ja, praat eens met ze erover of met een ander familielid?

de restvan mn familie wootn in Irak c:

puberteit ;f?

maybe ;o

Ik heb het ook maar ik denk dat het gewoon puberteit is (ookal klinkt het heel dom om dat over jezelf te zeggen x] )