Ouders.

halooo ^^

ik heb een probleempje, dus ik dacht ik plaats het hier want ik heb echt geen idee wat ik moet doen.
ik heb laatste tijd veel ruzie met mijn ouders en het gaat meestal omdat ik een vriendje hebt. We hebben een afstandsrelatie en mijn vriendje komt naar mij toe deze weekend alleen ik ben bang dat ik betrapt wordt door mijn ouders. Wat moet ik nu doen , ik wil hem graag zien enz.
Zou ik het afzeggen of een smoesje verzinnen ?

Weten je ouders dat hij langskomt? Of bedoel je betrappen zo van dat jullie ergens mee bezig zijn ofzo? :stuck_out_tongue:

@
uhhm nee ze weten het niet dat hij komt anders krijg ik weer ruzie
ik ben alleen bang dat een paar kennissen ofzo ons zien en dan tegen mijn ouders zeggen en ik weet niet zeker of ik zomaar weg kan want hij komt best wel vroeg ;o

waarom vinden je ouders het dan niet goed, omdat hij zo ver woont, of kennen ze hem gewoon niet goed genoeg?
ik zou het niet afzeggen en lekker met hem afspreken.

Ze merken dat toch? Of zijn ze niet thuis?

vertel nou eerst maar gewoon het hele verhaal :stuck_out_tongue:
het enige wat je zegt is dat je veel ruzie met je ouders hebt, ook over je vriendje…
wat vinden je ouders van je vriendje, hebben ze hem gezien, waarom keuren ze het af?

Weet je zeker dat je ouders je geen toestemming gaan geven om met hem af te spreken?

wow dit is echt vaag, ik snap je hele verhaal niet…

zijn je ouders dan werkelijk kwaad omdat je een vriendje hebt? In welke eeuw leven zij ._.

Waarom zijn ze er tegen?
en, hoelang hebben jullie?

Ik zou het ze gewoon vertellen, maar wel duidelijk maken dat je weet dat hun het er niet mee eens zijn maar dat hij wel gewoon komt. Want als ze er achter komen heb je nog meer ruzie anders vertrouwen/geloven ze je straks nooit meer…

ik mag ook geen vriendje van me ouders hoor en ben 14.
want schoolwerk gaat voor zeggenze -.-’

gewoon eerlijk zijn!
ik heb ook een lange afstand relatie gehad , mijn ouders waren het er ook helemaal niet over eens en eerst wilde ik stiekem naar hem toe maar toen ik dus had afgesproken dat hij hier kwam vonden ze hem echt een super leuke jongen!

idd, gewoon eerlijk zijn, dat hou je het langste vol. als ze het alsnog niet goed vinden, zeg gewoon dat je een eigen wil hebt en doet waar jij zin in hebt! :slightly_smiling_face:

Mijn ouders zijn ook heel streng wat vriendjes betreft, en ik ben 16, ik ben zogezegt “te jong” voor vriendjes xD
Als ik jou was zo ik in het geheim afspreken, heb ik zelf ook eens gedaan, maar nja mss geef ik nu wel slechte raad want liegen is niet echt eerlijk :slightly_smiling_face: … maar als je hem echt graag ziet en je weet zowiezo dat je ouders je niet laten gaan… Ik heb het toen niet gezegt omdat ik wist dat de waarheid zeggen niet zou helpen, het zou het juist erger maken… Wat is het ergste dat kan gebeuren als je de waarheid zegt?

Laat hen zien dat er niets scheelt met hem, vraag je ouders dat ze hem niet moeten beoordelen en praat erover, zodat ze niet kwaad worden om niets.
Maar ik heb hem niet helemaal: worden ze boos om het innerlijk van je vriendje of gewoon omdat je een vriendje hebt?
Je hoeft geen stiekeme afspraakjes te maken als je ouders een reden hebben. Luister naar hen en respecteer hun keuze, ze zijn niet voor niets je ouders.
Misschien lijken hun argumenten wel niet zo sterk, maar zijn ze bezorgd om je, probeer hen dat genoeg te vertellen over jullie relatie zodat ze niet verkeerde dingen denken.
Amen.

haha ;p Succes x)