Heyy allemaal,
Ik ga best vaak chillen in het weekend met wat vrienden en dat mag meestal wel van mijn ouders, maar ze willen mij heel erg vaak ophalen. Ik mag vanaf 20.00 al niet meer alleen naar huis fietsen, want ze zijn bang dat er ‘gekke’ mensen buiten rondlopen.
Ook zijn ze best streng met kleedgeld/zakgeld. Altijd als ik wat wil doen met mijn vriendinnen moet ik het zelf betalen. Naar de bios, naar de Mac, naar een pretpark of naar de Starbucks. Ik doe dit maar om de maand, maar ik krijg per maand maar €15,- zakgeld. Ik heb al vaker gevraagd of ik misschien verhoging mag krijgen, omdat ik er best veel van moet betalen en ik wil zelf ook nog voor iets sparen. Ze zeggen ook pas dat ik op mijn 16e kleedgeld mag, omdat ik dan pas echte ‘volwassen’ beslissingen kan maken.
Als ik zeg dat andere uit mijn klas het wel mogen zeggen ze altijd; maar daar heb ik niks mee te maken. En als ik vraag om zakgeld verhoging zeggen ze; Ja, maar je nichtje krijgt maar €10,- per maand. Dan zeg ik; Ik ben mijn nichtje niet en dan zeggen ze tegen mij dat ik niet zo brutaal moet doen!
Hebben jullie misschien tips om je ouders iets ‘losser’ te krijgen. Of goede argumenten voor deze drie dingen?