ouders zoeken vrienden uit

Heey iedereen ik heb een vraagje

Ik zit nu in de eerste (hoor in de 2de te zitten) als je in de 1ste zit maak je nieuwe vrienden
nou is het zo dat ik een best wel foute vriendin heb die alles in haar leven doet dat verboden is zo als naaktfoto’s sturen, uit dak raampjes klimmen en nog veel meer nu is het zo dat ik en die vriendin een goeie band hebben en onze ervaringen kunnen delen omdat ik in m’n verleden sommige dingen heb mee gemaakt die zie ook heeft mee gemaakt, mijn ouders zijn niet zo’n voorstander van die vriendin en mag ik niet met haar afspreken of haar spreken buiten school nu vind ik het steeds moeilijker worden om te liegen want ik durf niet tegen die vriendin te zeggen dat m’n ouders haar geen goeie vriendin vinden nu weet ik iets wat het beste is om te doen heeft iemand tips of het zelfde probleem ??

Vraag haar een keer voor het avondeten en laat je ouders zien wat voor leuke vriendin zij is voor jou.

Mocht dit niet helpen, vraag je dan af of je ouders gelijk hebben of niet. Ouders zien vaker dingen uit een ander perspectief, en ze doen het misschien zo om jou te beschermen.

Ik vind dat je ouders best wel een punt hebben. Jullie zijn waarschijnlijk 12-13 jaar oud. En iemand van 12 stuurt al naaktfoto’s? (Wtf, jeugd van tegenwoordig, nooit doen). Je bent nog zo beïnvloedbaar op die leeftijd, dus ik kan me heel goed voorstellen dat je ouders bang zijn dat jij ook van die idiote dingen gaat doen. Ik zou juist eerlijk tegen haar zeggen dat het niet okee is wat ze doet, en misschien als zij wat minder hardcore tegen alles ingaat, dat je dan wel gewoon met haar om mag gaan.
Bovendien is het trouwens niet echt vrienden uitzoeken wat je ouders doen.

precies dit

Ben 't hier helemaal mee eens.
Overigens, ouders hebben 't vaak eerder in de gaten wanneer iemand een slechte invloed op je heeft.

Opzich zou het geen probleem kunnen zijn, als je gewoon verstandig na denkt, en dus gewoon weet dat je echt geen naaktfoto’s moet sturen enzovoorts. Maar ik begrijp je ouders ook wel, op zo’n jonge leeftijd zijn invloeden van vrienden meestal best wel groot.