Ouders zijn het niet eens met vriendje

Ik ben echt heel erg verliefd op een jongen. Hij is 20 en ik ben 15. Ik twijfelde eerst heel erg of het wel een goed idee was, omdat er toch 5 jaar leeftijdsverschil is. Maar we vinden elkaar leuk en dan maakt dat leeftijdsverschil weinig meer uit.

Je denkt nu, wat is het probleem dan? Nou, mijn ouders zijn het probleem… Mijn moeder vond het vanaf het begin al niet goed dat ik met hem afsprak, maar dat heeft ze nooit tegen me gezegd. Pas sinds vorige week heeft ze gezegd dat ik er maar mee moet stoppen, omdat zij denkt dat hij het alleen doet voor de seks. Maar ik ken die jongen nu echt wel goed, en ik weet dat hij mij niet zou gebruiken hiervoor. Mn moeder vind ook het leeftijdsverschil te groot. Ze zei; ‘Ja, als hij je echt leuk vind, dan wacht hij nog wel een paar jaar.’ Alsof dat gaat werken… nee dus. Mn moeder wil ook dat ik het contact langzaam verbreek. Maar dat wil ik écht niet.

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, want ik wil echt heel erg graag met die jongen blijven afspreken en hem zien en bij hem zijn. Maar ik voel me er rot bij, omdat mijn ouders het niet accepteren.

Hebben jullie nog advies of tips?
Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Serieus gesprek met je ouders voeren en vooral aan je ouders voorstellen! Zodat zíj hem ook leren kennen en zien hoe hij echt is inderdaad.
Ik snap ze wel: als je een paar jaar ouder was, zou het nog oké zijn als jullie uiteindelijk seks hadden. Maar nu is het op jouw leeftijd nog erg vroeg lijkt me, en toch zou hij het vast wel willen…
Wachten is natuurlijk niiiet zo’n fijne oplossing nee, dus: laat je ouders zien wat zo leuk is aan hem :slightly_smiling_face:

a

Dat eerste doet mijn moeder dus ook! Nou heb ik ook, eerlijk gezegd, vaak wat tegen “Mocro’s” maar dat is dan ook het beeld wat je van de meesten hebt. Er zijn genoeg anderen, toevallig ook Marokkaans, en daar zou ik gerust mee thuis komen - jammer voor m’n moeder dan; die zal 't dan ook wel merken dat hij niet zoals “alle anderen” is.
Tja, niets aan te doen; ouders zijn nu eenmaal nog van de oudere generatie…

a

Ja, ik ben daar wel duidelijk in tegen hem dat ik nog niet verder wil als ik er nog niet klaar voor ben. Maar ik wil niet dat m’n ouders voor mij gaan bepalen wanneer ik er klaar voor ben. Maar ik zal hem inderdaad maar eens voorstellen aan m’n ouders :slightly_smiling_face:. Thanks

meer tips zijn welkom :grinning:

ik heb het zelfde helaas… ookal is het bij ons maar 2,5 jaar :’(

Ik heb het ook
alleen het ligt niet aan het leeftijdsverschil (ik ben 20 en hij 21)

Ik zou goed met je ouders erover praten, en laten zien dat je écht gek op hem bent. (of thuis uitnodigen).