ouders willen niet op vakantie, ik wel!

Heaaj,
ik wil heel graag op vakantie, een weekje naar spanje ofso, ik ben nog maar 14 dus kan niet alleen gaan. Maar mijn ouders hebben een winkel en in de zomer is het heel erg druk, dat is de reden waarom wij nooit gaan, en als we gaan is het in de herfstvakantie naar de ardennen. ik ben mn hele leven niet verder als de benelux geweest :frowning_face: ik vind het echt gewoon niet leuk, want al mijn vrienden en vriendinnen zijn op vakantie, of dan vragen ze aan mij of ik op vakantie ga en dan moet ik zeggen; nee ik ga niet want mn ouders hebben het te druk voor de zaak en laten hun kinderen maar vallen. :frowning_face:
ik wil best een dagje weg ofso gaan in nederland, maar dat doe ik al 14 jaar lang, en ik ben dat gewoon beu.
vndaag had ik op een site 4 dagen spanje gevonden, en dat valt in het weekeind, zelfs dat willen ze niet :frowning_face:
weet iemand hoe ik ze wel kan overtuigen of hoe dat bij jullie gaat als jullie op vakantie willen/ gaan?

liefs

Als ze moeten werken is er echt niks aan te doen hoor, kan je niet een keer op zo,n jongerenreis gaan?

Vertel ze precies wat er in dit verhaaltje staat,
of heb je dat al gedaan?
Vraag anders aan vriendinnen of je met hun mee mag gaan,
wel op eigen kosten natuurlijk.
Bijvoorbeeld als je vriendin met haar ouders gaat, en zij heeft verder geen zusjes, broertjes oid. Dan is het voor haar ook gezellig :]
Deed ik vroeger ook wel eens. (dat er mensen met mij meegaan)

Het is misschien wel raar om te vragen, maar anders weet ik het ook niet :astonished:
Wel jammer dat je ouders niet willen :[

Misschien is er ook nog een andere waarom niet ze niet weg kunnen/willen?
Misschien hebben ze er niet genoeg geld voor of willen ze het geld dat ze hebben liever sparen voor later…
De meeste winkels verdienen echt het meeste in de zomer. Als ze dus zomaar een week weggaan lopen ze behoorlijk wat omzet mis… Wat voor winkel hebben ze?
Kan je ook niet bijv. een keer met een vriendin mee op vakantie? Of mee op een kamp? (naja, kan je nu niet meer regelen, maar volgend jaar toch wel!)

ze moeten neit werken, ze kunnen makkelijk 1 of 2 dagen de winkel sluiten, of er personeel wegzetten.
zon jongerenreis gaat volgens mij ook niet naar het buiten land ?

maartogh dankjewel!

met vriendinnen mag ik niet naar het buiteland van mijn ouders.
en de rest van mn vriendinnen zitten op een camping ofso, dat vind ik nix

dankjwel

misschien kan je met een vriendin mee op vakantie,op eigen kosten?
verder zou ik het echt niet weten,succes!:]

Ik zeg ook niet alleen met vriendinnen op vakantie, maar met hun ouders ook mee. Waarom zou dat niet mogen? Dan gunnen je ouders je echt niets :’]

En jongeren reizen gaan juist wel naar het buitenland :]
Probeer dat anders voor te stellen aan je ouders :astonished:

wij hebben geld zat (klinkt argogant) we kunnen het makkelijk betalen, en mijn ouders roken ook, dus als ze echt krap zitten stoppen ze vast wel met roken.
Wij hebben een fietsenzaak, en we verdienen nu al best veel & wij kunnen die 4 dagen dat wij in spanje zouden zitten dan best personeel weg kunnen zetten, want 2 van de 4 dagen zijn wij togh gesloten.
komop 2 dagen kun je makkelijk missen togh? althans dat lijkt mij?

Jij wil liever dat ze niet werken en jij niets te eten hebt straks?? Ze werken ook voor jou hoor. En ze willen echt wel op vakantie hoor, maar dat laat het nu eenmaal niet toe, nu. Hoef je niet zo dramatisch over te doen, zijn zat kinderen die nog nooit op vakantie zijn geweest.

Ga mee met een jongerenreis!

Simbo,Beachmasters,Gogo,Vinea,Gofun…

ik zou het echt niet weten waarom ik dat niet mag?
over dat jongeren reizen lijkt me wel wat, dankjewel :slightly_smiling_face:

Die 4 dagen van de vakantie zijn wij togh 2 dagen gesloten omdat het in het weekeind valt, en de dag naa het weekeind zijn wij togh al gesloten. 2 dagen kun je togh wel missen lijkt me? ik doe er niet dramatisch over, ik vin het gewoon stom en niet leuk dat iedereen ( de meeste) wel op vakantie gaan of weg kunnen/willen en ik maar weer thuis moet blijven,

en wij hebben er geld genoeg voor lijkt me? allebei mijn ouders zijn kettingrokers, we hebben pas nieuwe tv, en als ik iets nodig heb krijg ik gewoon geld mee & mn oudste zus is laatst nog naar mexico geweest wat ook kapot duur is.
als wij echt zo krap zitten in het geld, moeten ze wel stoppen met roken en had ik dat allang gemerkt

Ik vind jou eerder dramatisch dan haar, haha.

Je kan ook naar zo’n jongeren reis die hele dagen hebben ingepland. Dat leek me vroeger altijd leuk. Bijvoorbeeld zo’n surf kamp en dat dus leren :]
Of wacht nog een jaartje en vraag of je dan wel mag.
Dan heb je wel iets om naar uit te kijken :slightly_smiling_face:

Ik vind je een beetje egoïstisch overkomen in je berichtje(vooral bij dat stukje waarin je beweerd dat ze hun kinderen laten vallen)
Er zijn zat mensen die nooit op vakantie gaan. En dan ook nog zeggen ja de rest van m’n vrienden zitten op een camping en dat vind ik niks. Tja dat kan(ik zelf vind een camping ook niks) Maar daardoor kom je nog verwender over, want er zijn dus alternatieven(je kan misschien met vrienden mee, maar omdat zij op een camping zitten doe je dat niet)

Tjaa… 2 dagen lijkt weinig, maar als mensen zien dat je op vakantie bent, gaan ze naar een andere winkel, merken ze dat het daar net zo goed of misschien zelfs beter is en gaan ze voortaan naar die andere winkel. Je raakt sommige klanten dus kwijt…
Trouwens, weet je wel zeker dat het 4 dagen is? Want je moet er ook nog komen he. Over naar Spanje rijden doe je wel 2 dagen. Vliegtuig is best wel duur. Trein kan dan nog wel, maar is nu eigenlijk te laat om een directe reis te boeken. En je bent nu denk ik ook al te laat om nog op kamp te gaan ergens naartoe (of een jongerenreis), maar je kan natuurlijk wel boeken voor volgend jaar.
Je klinkt trouwens wel behoorlijk dramatisch… En trouwens als je de Benelux nog niet uit bent geweest, kun je ook voorstellen om in de herfstvakantie (dat hoeft dan niet dit jaar, maar volgend jaar) wat verder weg te gaan.

Het is trouwens TOCH, niet togh… x.x

Idd. Ik ben in mn hele leven nog maar drie keer op vakantie geweest ><’
en 1 keer weet ik niet meer omdat ik toen 2 jaar was ofzo. En ik ben 2 keer in Nederland geweest. En vorig jaar naar Griekenland :grinning:
Misschien gaan we volgend jaar ook nog een keer op vakantie… Maar kleine kans.

nauw ga op fietsvakantie met vriende(gewoon camping 20 km verderop nemen of schouting kamp ofzo

wand als een winkel paar dagen sluit is ook slecht voor verkoop zekker omdat je zegt dat vakantie drukken periode is dan raakt winkel vaste klanten kwijt ect

oke daar heb je wel gelijk in, maar we kunnen die 2 dagen er ook personeel in zetten.

en ik kom niet dramatisch over hoor, ik vind het gewoon niet leuk dat de meeste vriendinnen van mij wel naar het buitenland gaan enzo & wij weer niet omdat mijn ouders die winkel willen openhouden.