Ouders willen niet dat ik mijn haar verf

Hoooii,
Ik wil echt heel graag me haar verven, het liefst een beetje rood/mahonie. Maar mijn ouder zijn hier dus echt niet mee eens. Ik heb er over nagedacht om het gewoon te doen. Maar zo een slim plan lijkt dit mij niet. Heeft er iemand tips om ze proberen over te halen?? Ik kan alle tips gebruiken. So help please?

:flushed:

Hoe ik het doe: “Het is mijn haar ik vind het mooi laat me zijn hoe ik wil zijn en ik accepteer alle reacties goede en slechte” En na al die jaren weten me ouders ook wel als ik iets echt wil ik het ook moet doen.

Ik heb je titel veranderd, die was onduidelijk en je mag geen hoofdletters gebruiken.

Hebben ze gezegd waarom?

En anders zeg je dat een andere haarkleur niet het einde van het wereld is net zoals een nieuw t-shirt iets anders en je kunt altijd terug naar je eigen kleur als ze te erg zeuren als je uiteindelijk hebt. En anders neem je je moeder mee om verf te halen en kun je haar laten zien dat het heel mooi is.

@Pevensie oke bedankt. Neee elke keer als ik vraag waarom dan? dan reageren ze niet of zeggen ze: daar ga ik het nu niet over hebben

Cuppy_cake ja dat is ook wel een goed idee!

Het is niet zo lastig hoor: gewoon naar de kapper gaan, het laten kleuren zoals jij het mooi vind. Niks tegen je ouders zeggen en dan weer naar huis.
Het is jouw haar, dus dat moeten ze gewoon acepteren dat het jouw eigen beslissing is. Ze kunnen er niks aan doen als het al geverfd is.

je kunt ze bijvoorbeeld rustig aanspreken (niet zeuren of een bepaalde toon aanslaan) maar uitleggen waarom je het wilt en dat je het op prijs zou stellen als je er eens over kon praten. Probeer je ouders volwassen te benaderen en laat misschien foto’s zien, zodat ze zich het een beetje kunnen voorstellen.

Ik zou er een keer een kleurspoeling instoppen of verf die na 1x wassen eruit gaat, zodat je ouders kunnen zien dat het mooi is :grinning: misschien dat dat ze overtuigd.

Volg dit advies maar niet op.

Ik zou het gewoon nog een keer vragen en niet eerder weggaan voordat je de reden heb waarom je je haar niet mag verven. Misschien kan je ze overhalen als je de reden weet waarom het niet mag. Hoe oud ben je?

Zeg dat je het graag wilt uitproberen een keer, en dat het er toch wel uitgroeit. Verder groeit je haar, dus het is niet permanent.
Misschien kun je iets als uitwasbare haarverf gebruiken?

Okee iedereen heeft het er hier over naar kapper te gaan ik had het over zelf doen. Misschien door je moeder laten doen zodat ze kan zien hoe het werkt en het is stuk goedkoper misschien vind je moeder kapster wel iets te duur. Geen idee hoeveel het kost hoor. Heb alleen thuis ervaring :"D

Hoe oud ben je eigenlijk? Als je nog maar 11 of 12 bent kan ik het me nog wel voorstellen.

Ze is 17 staat op haar profiel.

No offence, maar ik denk niet dat ze echt 17 is.

Dat idd.
En soms verbieden ouders nou eenmaal dingen. Ik denk dat je de sfeer er thuis dan ook niet beter op gaat maken als je het stiekem gaat doen.
Dus probeer een volwassen gesprek met ze te voeren, of wacht totdat je uit huis bent.

jaa die 17 was perongelijk ik ben 14, mooie leeftijd tog om te verven?

ik mocht m’n haar ook niet verven, maar dat wil ik nu ook niet meer want je krijgt toch maar uitgroei enso, ik mag wel m’n puntjes vrijdag laten kleuren, hihi xx

ik zou het niet stiekem doen, als je dat eenmaal hebt gedaan vertrouwen je ouders je helemaal niet meer en mag sowieso nooit mee zoiets doen.

Zelfde probleem haha :wink: