Ouders willen geen allochtoon

Hey ik wil dit even kwijt. Ik zit namelijk vast en heb een groot probleem en heb jullie advies nodig.

Het zit zo. Ik heb 4 maanden terug een jongen ontmoet via een vriendin van Koerdische komaf. Hij is echt een hele lieve en slimme jonge en ik begon echt wat voor hem te voelen en hij ook voor mij. We hadden dus elkaars nummers uitgewisseld en vaker gepraat enzo en ik ontdekte dat wij veel dingen gemeen hadden :slightly_smiling_face:. Ik had een paar keer met hem afgesproken en we hadden leuke dingen samen gedaan zoals uitgaan, shoppen en naar de bios gegaan. Alles was prima, maarja de titel zegt het al.

Ik had het er gister dus met mijn ouders over(ja nu pas want ik durfde het er niet over te hebben) maar zij vertrouwen hem niet omdat hij een allochtoon is. Mijn vriendinnen ook niet echt. Ik ben hier echt kwaad om want hij is NIET zo’n stereotype hangjongen die je vaak op het nieuws of op internet over hoort of leest. Hij is precies het tegenovergestelde maar mijn ouders willen mij niet geloven, hem niet vertrouwen en helemaal niets met allochtonen te maken hebben. :hammer: Dit maakt mij heel verdrietig want ik hou heel veel van hem en ik weet niet wat ik moet doen. :frowning_face: Hij is er zelf ook heel verdrietig om en het was heel onverwachts voor hem en hij zei zelf ook tegen mij dat dit kan uitlopen tot niets als mijn ouders hem niet willen. En dit wil niet niet !! :rage:

Dus mijn vraag is: Moet ik voor hem gaan tot het einde en mijn ouders overhalen of het opgeven? En wat vinden jullie van autochtonen meisjes met allochtone jongens in het algemeen? Vinden jullie dat dat gewoon kan en dat ouders niet zo met vooroordelen over moeten denken?

Thnx !

Ik ben trouwens 17 en hij 18.

Ik wist niet dat de stereotype allochtoon crimineel was.

Volgens mij was dat niet haar vraag -.-’’

Ik kan hier zo boos om worden, we zijn allemaal mensen de een is niet beter dan de ander, geef elkaar toch een kans.

Ik zou hem een keer mee naar huis nemen en iedereen eens laten zien wat een leuke jongen hij is… maar daar is wel heel veel lef voor nodig…

je moet je hart volgen, ondanks wat je ouder zeggen.

ik vind jah moet je zelf weten.
Ik vind alleen dat de culturen vaak te verschillend zijn waardoor je heel moeilijk op een lijn komt te zitten. en dit zorgt denk altijd wel voor problemen in een relatie.
maar als jij wel op een lijn zit met je partner prima toch

^dat zou ik juist niet doen. Het is echt kut om ergens te zitten waar je niet welkom bent.

Dit.

Ja, als er een andere manier zou zijn, beter… maarja welke?

Dit ja
Ik zou proberen dat ze elkaar ‘perongeluk’ zien zeg maar. Ja lastig te plannen maar dat als ze hem gewoon ergens zien lopen dat ze zien dat hij geen achterlijke is.

Ga voor hem, jullie zijn verliefd. Hij hoeft niet bij jouw ouders thuis te komen maar ik zou het er wel met je ouders over blijven hebben en ze overtuigen. Lang niet alle buitenlanders zijn gelijk crimineel, genoeg leuke buitenlanders en daar moet je je ouders van zien te overtuigen.

Maar op deze manier verlies ik mijn ouders en dat wil ik niet :frowning_face: Ze zullen het mij niet vergeven als ik toch met die jongen doorga terwijl zij zeiden nee.

Maar aan de andere kant hou ik heeel veel van hem :flushed:

Ahh ik weet niet wat ik moet.

Jou ouders zijn onredelijk, dus ik vind niet dat je naar ze hoeft te luisteren en gewoon je hart moet volgen.

als je ouders je daarom niet meer hoeven vind ik ze harteloos.
Mocht het echt een groot probleem worden, leg ze gewoon uit dat je verliefd ben, en dat het gebeurd is… dat je niet zomaar tegen jezelf kan zeggen oke. JIJ op jou word ik verliefd… Het gebeurd, en dat je niet verwacht dat ze dikke vrienden worden, maar dat ze iig jou eigen keuzen kunnen respecteren.

Misschien een rare vraag, maar hoe lang woon je zeker nog bij je ouders? Vind het namelijk echt belachelijk van je ouders, maar je moet je natuurlijk wel bedenken dat je daar nog even moet wonen. Als zij het echt niet eens zijn met je beslissing, kunnen ze het wel eens heel moeilijk voor je maken. Als je nou binnenkort het huis uit gaat, is het verhaal wel iets anders.

Dedankt iedereen voor jullie steun. Heel lief van jullie en ik zal er vaker met mijn ouders over hebben :slightly_smiling_face:

Ik zit nu in VWO 5 dus ik ben nog wel even bij mijn ouders. Het is heel stom ja dat ze zo over allochtonen denken. Alsof ze allemaal 1 pot nat zijn en weet ik wat allemaal uithalen. Deze jongen is gewoon ontzettend lief en verdient zulke teksten niet! :rage:

Wat kut zeg. Naja het is natuurlijk om je te beschermen en daarom snap ik het enigzins wel (vooroordelen, stereoptype, tvshit - en ja dat is er nu eenmaal). Alleen is het feit dat ze hem totaal geen kans geven, is gewoon heel vreemd en closeminded. Pas na een paar keer iemand ontmoeten oid kunnen ze pas een oordeel geven. Nu lijkt het meer op racisme dan stereotyperen.
Maar ook al zegt de rest hier van niet. Ik zou toch een keer hem thuis uitnodigen voor een gesprek oid, zodat ze kunnen zien dat ze fout zitten. Dat is dan wel even een pijnlijk moment voor jou en je vriend waar hij helaas zn trots even opzij zal moeten zetten voor jou, maar zal in de toekomst toch fijner zijn hopelijk.

Kan je hem inderdaad niet voorstellen aan je ouders en zo? Zou inderdaad moeite gaan doen om je ouders toch over proberen te halen, maar als dat niet werkt houdt het wel op (in ieder geval, tot het moment dat je uit huis gaat).

Hij is niet te vertrouwen, puur en alleen omdat hij allochtoon is? Dit is te belachelijk voor woorden.

Voorstellen moet ook gewoon gebeuren want dat is het gebruikelijke etc. Maar dit was maar het eerste gesprek. Hun eerste indruk was negatief en ik zie hier geen verandering in, vandaar dit topic om raad te vragen. Ik betwijfel of aandringen tot een gesprek met hem zal werken of überhaupt zal lukken. Want dan gaan ze met hem in gesprek omdat ik ze dwong en het is nog maar de vraag of het me zal lukken om ze over te halen.

Heel veel stress. Alleen vind ik het heel jammer dat mijn ouders zo over allochtonen denken. Ik bedoel, ieder mens is anders en dus ook ieder allochtoon, dus waarom zo negatief en hem geen kans geven? Dilemma hierzo, echt :dry:

Ik zou hem zeker niet laten vallen en er gewoon voor gaan. Maar blijf wel eerlijk tegen je ouders. Als je naar hem toe gaat; zeg het tegen ze. Consequenties zijn dat ze boos worden en je krijgt ruzie, maar als ze van je houden en je niet kwijt willen, zullen ze op een gegeven moment moeten inbinden en je vriend een kans geven.
Zodra je gaat liegen en ze merken dat, dan zullen ze zeggen; ‘kijk maar wat een nare invloed die jongen op je heeft, je liegt zelfs tegen ons.’