Hey ik wil dit even kwijt. Ik zit namelijk vast en heb een groot probleem en heb jullie advies nodig.
Het zit zo. Ik heb 4 maanden terug een jongen ontmoet via een vriendin van Koerdische komaf. Hij is echt een hele lieve en slimme jonge en ik begon echt wat voor hem te voelen en hij ook voor mij. We hadden dus elkaars nummers uitgewisseld en vaker gepraat enzo en ik ontdekte dat wij veel dingen gemeen hadden . Ik had een paar keer met hem afgesproken en we hadden leuke dingen samen gedaan zoals uitgaan, shoppen en naar de bios gegaan. Alles was prima, maarja de titel zegt het al.
Ik had het er gister dus met mijn ouders over(ja nu pas want ik durfde het er niet over te hebben) maar zij vertrouwen hem niet omdat hij een allochtoon is. Mijn vriendinnen ook niet echt. Ik ben hier echt kwaad om want hij is NIET zo’n stereotype hangjongen die je vaak op het nieuws of op internet over hoort of leest. Hij is precies het tegenovergestelde maar mijn ouders willen mij niet geloven, hem niet vertrouwen en helemaal niets met allochtonen te maken hebben. Dit maakt mij heel verdrietig want ik hou heel veel van hem en ik weet niet wat ik moet doen.
Hij is er zelf ook heel verdrietig om en het was heel onverwachts voor hem en hij zei zelf ook tegen mij dat dit kan uitlopen tot niets als mijn ouders hem niet willen. En dit wil niet niet !!
Dus mijn vraag is: Moet ik voor hem gaan tot het einde en mijn ouders overhalen of het opgeven? En wat vinden jullie van autochtonen meisjes met allochtone jongens in het algemeen? Vinden jullie dat dat gewoon kan en dat ouders niet zo met vooroordelen over moeten denken?
Thnx !
Ik ben trouwens 17 en hij 18.