Ouders willen emigreren

Hey dames ik ben 17 jaar oud, mijn ouders willen emigreren naar een ander land maar ik wil totaal niet, kunnen ze mij dwingen om mee te gaan? En wat kan ik voor derest allemaal doen.

Ze kunnen je in feite dwingen omdat je minderjarig bent en zij je ouders zijn. Maar je zou ook op jezelf kunnen gaan wonen, al zijn je ouders nog steeds verantwoordelijk voor je tot je 18e en financieel zelfs tot je 21e. Het lijkt me handig als je met ze gaat praten.

Je zou eventueel op kamers kunnen gaan wonen en als je dat niet wil/kan misschien eerst een tijdje bij een familielid inwonen? Wel in overleg met je ouders natuurlijk, je bent tenslotte minderjarig.

Daar dacht ik ook aan maar kan dat wel op je 17e op jezelf wonen? en hoe doe ik dat dan allemaal ?

Je kan op je 17e uit huis gaan. Maar hoe je dat verder allemaal doet weet ik niet, ik woon zelf nog thuis. Wel weet ik dat je je moet inschrijven. Dat kan bij sites voor studentenhuizen of via makelaars. Je zal niet patsboem een huis aangeboden krijgen helaas.

Je kan op kamers gaan en daar je inschrijven. Dan woon je op jezelf en blijf je in Nederland.
Mag ik vragen waar je ouders naar toe willen emigreren en wat de reden is dat jij niet mee wilt?