Ouders willen dat ik afval na ervaringen met anorexia

hi meiden, ik wil graag jullie reacties hierop horen/weten want ik word helemaal gek. ik heb een tijd vorig jaar gehad dat ik ontzettend obsessief met eten bezig was, ben 10 kilo afgevallen en vele omstandigheden hebben er voor gezorgd dat ik toch gewoon normaal en gezond wilde zijn. Ik ben echt superblij met mn lichaam nu, weeg 58/59 kilo, (169cm) en voel me super en echt niet meer dik. Totdat ik opeens vandaag van mn ouders te horen kreeg dat ze zeggen dat het beter voor me is als ik een paar kilo afval. WTF???!! Ik heb hele nare ervaringen gehad met een vriendin die nog maar een maand uit het ziekenhuis is vanwege haar anorexia, en het ligt nog allemaal hartstikke gevoelig. ik wil echt never meer met calorieen of iets bezig zijn en word echt helemaal gek van mn ouders nu ze dit hebben gezegd. hoe denken jullie hierover? het is toch echt gestoord? ben ik echt te dik? xx Iris

NATUURLIJK niet!

sorry dat ik het zeg. maar jou ouders praten jou zo opnieuw een eetstoornis aan.
dat mogen ze absoluut niet doen.
en ik vind je gewicht prima.

Jij bepaald zelf of je je wel of niet dik voelt, maar ik vind inderdaad dat je ouders zoiets niet kunnen zeggen. Waarom denken ze dan dat het beter voor je is als je gaat afvallen? Want dat begrijp ik niet helemaal.

wow, jij bent totaal niet te dik en ik vind het raar dat jouw ouders dit zeggen ja

ik vind het vervelend dat je ouders dat zeggen. je bent gezond en blij met jezelf. waarom zeggen hun dat dan? heb je dat gevraagd?

als jij je supergoed voelt moet je je er niks van aantrekken. En ik vind je gewicht goed!

wtf sorry hoor maar jouw ouders zijn echt ziek…
ik bedoel als je net over je eetstoornis over bent, ga je als ouder je kind toch niet weer aansporen om af tevallen? :anguished:?. meissie je bent echt zeker niet te dik!, je bmi is 21 dus hartstikke goed!.

Nou volgens mij ben je nog lang niet te dik, of heb je overgewicht.
Nee meid, blijf maar gewoon zoals je nu bent.

Mis. kan je er met je ouder over praten?
Dat je het moeilijk vind, vooral omdat een vriendin van je dat allemaal meemaakt…

ja, natuurlijk heb ik dat gevraagd. ik begrijp er echt helemaal niks van, ze vinden dat het niet bij mn bouw past…ofzo iets vreemds. ik weet ook zeker dat ze het niet ‘verkeerd’ bedoelen want ze hadden er ook ontzettend veel verdriet van toen ik alleen maar met afvallen bezig was. maar ik kan gewoon echt NIET begrijpen welke gedachte hier DAN achter zit it drives me crazy:S!!!

Vervelend dat je ouders dat zeggen!
Maar je hebt een gezond gewicht en je bent tevreden met jezelf, daar gaat het om.

Ik ben sinds deze week ook bezig met afvallen enzo, maar het kan inderdaad heel snel omslaan in te veel eraf willen in een te korte tijd. Mijn moeder waarschuwt me daar juist voor en smeekt me af en toe om ipv iets gezonds iets vets te eten… Ik vind het dan ook echt heel raar dat je ouders jou vragen om af te vallen terwijl je zelf blij bent met je gewicht. Ik zou eens aan je ouders vragen waarom ze willen dat je afvalt. En dan vragen om argumenten en niet van ‘ja we vinden je iet wat dik’ want daar kan jij helemaal niks mee en daar ga jij je alleen maar rot door voelen. Succes ermee!

je kan op internet kijken of je overgewicht hebt
(ik heb even voor je gekeken)
en je hebt een heel gezond gewicht, je bent absoluut niet te dik.
praat met je ouders en zeg dat je het vervelend vind dat ze zo doen.

dat snap ik ja.

mijn god. als ze t al erg vonden dat je afviel.
wat willen ze nu bereiken dan?
dat je weer je gewicht verliest richting de compleet verkeerde kant?

Niet naar luisteren. Ik vind het gewoon gestoord dat je ouders zoiets zeggen na alles wat jij hebt meegemaakt!

als ze hier vaak dingen over zeggen is het geestelijke kindermishandeling, omdat het onderwerp zo gevoelig ligt.

je bent perfect zoals je bent & niemand hoeft jouw te zeggen wat te doen !

niets van je ouders aantrekken! ik vind het super knap dat je na zo’n moeilijke periode helemaal tevreden bent met jezelf en je bent ook echt niet te dik, dus ga zo door en negeer je ouders gewoon :wink:

Zo jouwn ouders zijn een potje gek bezig!

willen ze echt dat je gaat afvallen of dat je meer gaat bewegen omdat je niks doet?
want mijn pa heeft ook wel eens gezecht dat ik opgeblazen was/ben en dikker werd en dat ik meer moest sporten om het eraf te krijgen. dus dan is het ook weer anders, tenminste vind ik. en het is ook niet zo dat je je volvreet toch?
ik vind namelijk eigenlijk niet dat je te zwaar bent ofzo.