Ouders vertellen dat je rookt.

Hey meiden!

Ik rook soms met het uitgaan, niet heel vaak, maar om de week ongeveer. Buiten het uitgaan om rook ik nooit, met uitzondering van 1x.
Nu zit ik er eigenlijk aan te denken het eerlijk aan mijn ouders te vertellen. Ik ben bang dat ik een bekende tegen kom die het aan mijn ouders verteld, of dat ze een keer een uitgaans foto tegenkomen waar ik net met een sigaret op sta. Wil het ze dan liever zelf vertellen dan dat ze er zo achter moeten komen.

Maar nu was ik dus wel benieuwd, voor de rokende dames onder ons, hoe hebben jullie dit aan je ouders verteld en hoe reageerden zij?

Ik weet wel dat elke ouder anders reageert op zoiets, maar ben gewoon benieuwd hoe jullie dit brachten.

Liefs

Ik niet maar mijn broer rookt en ik was erbij toen hij het zei. “Pa, ik rook he.” Ze (mama zat erbij) zeiden gewoon: “Oke”.

Ik heb een beetje hetzelfde als jou. Ik rook soms tijdens uitgaan maar meer ook niet. Ik heb gewoon gezegd van: ‘Mam ik heb een keer een sigaret geprobeerd…’ dat was het. Ze weet het wel dat ik het soms doe omdat ik dat vertelde. Ze was wel blij dat ik het eerlijk vertelde maar ze zei wel dat het slecht voor me was etc.

Ik denk dat als ik zou roken en het zou vertellen, ik gekielhaald word.